نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اسلام برای پیشگری و پیش بینی اهمیت زیادی قائل است گفت: داشتن یک جامعه سالم نیازمند پیش بینی و پیشگیری مناسب است.
آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون وزیر کشور گفت: پر شیر شدن پستان مادر در آستانه تولد نوزاد و دستوراتی که در خصوص بارداری و شرایط انعقاد نطفه و مواظبت بر غذا و اخلاق وجود دارد مثالهایی از اهمیت پیش بینی و پیشگری در اسلام است.
امام جمعه یزد آسیبهای اجتماعی نشات گرفته از هجمه فرهنگی توسط فضاهای مجازی را یکی از بحرانهایی دانست که باید برای آن پیشگیری لازم انجام می شد و آموزش اقشار مختلف مردم در این زمینه را یک اقدام مناسب پیشگیرانه دانست.
وی عدم وجود برنامه ریزی بلند مدت و آینده نگری در نظام آموزشی مدارس و دانشگاهها را یادآور شد و تربیت شدن نسل جوان و نوجوان بر اساس آنچه غرب می خواهد و از طریق فضاهای مجازی منتقل می کند را گوشزد کرد.
آیت الله ناصری در بخشی از سخنان خود ضمن بیان فرازهایی از سخنان گهربار امام علی (ع) در نهج البلاغه گفت: خوب است این توصیه های راهگشا در تربیت فرزند در دانشگاهها و مدارس تدریس شود و بر این اساس جامعه ای سالم شکل گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد پرورش نسل متعهد و متخصص را یکی از برنامه های مهم و پیشگیرانه از بسیاری از بحرانها برشمرد و افزود:وقتی در جامعه متخصصان ما دارای تعهد باشند تولیدات مناسب را شاهد خواهیم بود به گونه ای که مثلا وقتی مهندس ما ساختمانی را بر اساس اصول درست می سازد نه تنها در برابر برخی از تهدیدات طبیعی مستحکم خواهد بود بلکه با طراحی مناسب از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.
امام جمعه یزد فعالیت در ستادهای بحران را نیازمند همت بلند و آینده نگری دانست و از عدم اقدام مناسب برخی از ارگانهای ذی ربط برای پیشگیری از حوادثی مانند سرمازدگی محصولات کشاورزی و تولید مواد غذایی ناسالم انتقاد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا