استاندار یزد در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که عصر جمعه 24 دی ماه در آتشکدۀ زرتشتیان یزد برگزار شد، برگزاری این مراسم را نماد اتحاد و همدلی موجود بین مسلمانان و زرتشتیان دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مراسم دعاخوانی و بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «سید ابوالفضل موسوی‌بیوکی» نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان در آتشکده زرتشتیان یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: همراهی حضرت امام(ره) در سخت‌ترین شرایط انقلاب اسلامی، در کنار مقام معظم رهبری بودن تا پایان زندگی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی از جمله ویژگی‌های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: این بزرگ‌مرد تاریخ ایران در مسئولیت‌های مهمی از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بهترین نوع مدیریت و خدمت‌رسانی به ملت ایران را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی توسط زرتشتیان استان نشان‌دهندۀ اتحاد و همدلی موجود بین زرتشتیان و مسلمانان است، افزود: جمهوری اسلامی ایران، نماد نوع‌دوستی، صلح‌دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در دنیاست.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مردم‌محوری، نظم اجتماعی، امنیت و رعایت حقوق شهروندی پایه‌گذاری شده و رعایت حقوق شهروندی با هر آیینی از جمله مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.
استاندار یزد با بیان اینکه آنچه در همه مکاتب الهی به انسان‌ها آرامش می‌بخشد ذکر و یاد خدای متعال است، گفت: ادیانی که انسان را در مسیر تکامل قرار می‌دهند و جوامع را با ارزش‌های انسانی آشنا می‌کنند در مسیر الهی موفق هستند.
وی زرتشتیان استان را انسان‌هایی قدردان و قدرشناس دانست و ادامه داد: نماد زرتشتیان نمادی از صلح، نوع‌دوستی و اعتقاد به ارزش‌های انسانی است و سال‌های متمادی است که در کنار مسلمانان زندگی مسالمت‌آمیز داشته، دارند و خواهند داشت.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: همدلی، وحدت و انسجام بین مردم، مسئولان و مکاتب دینی کشورمان بیشتر از گذشته تقویت شود تا شاهد نشاط و سلامت اجتماعی بیشتر جامعه باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا