یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا انتظامی کردستان اظهار داشت : کاربران کودک و نوجوان در برابر تهدیدات فضای مجازی آسیب پذیرترند .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "فرامرز شاکری" رئیس پلیس فتا انتظامی کردستان اظهار داشت : اینترنت مزایای قابل توجهی را برای همگان به ارمغان آورده است مزایایی که سالانه میلیونها نفر را به خود جذب می کند . اگر چه مزایای بالقوه این شبكه جهانی به هیچ عنوان قابل انكار نمی باشد، اما تهدیداتی نیز در آن نهفته است كه می تواند كاربران كودك و نوجوان را به راحتی در دام خود گرفتار سازد.

وی افزود : کودکان امروز امکان این را دارند که با فناوری‌های حیرت‌انگیز عصر اطلاعات آشنا شوند و با دسترسی به ابزارهایی چون رایانه‌های شخصی و موبایل‌های هوشمند به فضای اینترنت راه پیدا ‌کنند.

سرهنگ شاکری ادامه داد : هم‌اکنون در سراسر جهان کودکان و نوجوانان وقت بسیاری را برای حضور در فضای مجازی صرف می‌کنند، بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند و حتی از شبکه‌های اجتماعی برای آشنایی با همسن ‌و ‌سال‌های خود و ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتای کردستان اضافه کرد : در این میان اگرچه فراگیربودن تکنولوژی‌های مربوط به فضای مجازی، محدودکردن دسترسی کودکان و نوجوانان را به امری مشکل تبدیل کرده اما والدین می‌توانند با اجرای نکاتی از آسیب‌پذیری این فضا برای فرزندانشان بکاهند و مزایا و کارکردهای مثبت آن را به آنها بیاموزند.

این مقام انتظامی چند توصیه نیز به والدین ارائه کرد :

* حتما در مورد خطرات احتمالی ناشی از تبادل اطلاعات شخصی با غریبه ها، ملاقات های حضوری با كاربران اینترنتی ، ارائه عكس به دیگر كاربران غریبه و استفاده از دوربین های وب كم، فرزندان خود را آگاه سازید.

*والدین می بایست از تسلط كافی نسبت به اینترنت برخورداربوده و با سایتهایی كه كاربران كودك و نوجوان با آنها ارتباط ایجاد می كنند آشنایی كافی داشته باشند.

*والدین باید در مورد نحوه استفاده كاربران از وسایل شخصی خود مثل تلفن همراه، كنسول بازی های كامپیوتری، نمایشگر های 3 MP و سایر ابزارهای  مرتبط با رسانه های دیجیتال آگاهی داشته باشند.

*حتما از كودكان خود بخواهید تا تجربیات خود را به هنگام استفاده از اینترنت برای شما بازگو كنند.

*فقط در صورت نیاز ، برای فرزندانتان گوشی­های دارای تکنولوژی جدید خریداری کنید زیرا تکنولوژی­های جدید در صورت فقر آموزش و فرهنگ سازی مناسب ، موجب آسیب‌های روحی و اخلاقی خواهد شد.

سرهنگ شاکری تصریح کرد : عده‌ای از خانواده‌ها نداشتن وقت کافی را بهانه می‌کنند و بدون آگاه کردن کودک در باره ویژگی‌ها، مشکلات و مزایای محیط مجازی، به او اجازه می‌دهند تا ساعت‌های زیادی را در اینترنت بگذراند. در این بین، سایت‌های غیر اخلاقی و تالارهای گفت‌وگو بیش‌ترین آسیب را به کودکان و نوجوانان می‌رسانند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا