یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :عاملان ایجاد پیج جعلی و کلاهبرداری اینترنتی ازشهروندان در سبزوار خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "فرمانده پلیس سبزوار با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یكی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از او در فضای مجازی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

شاکی در اظهارات اولیه خود گفت: در یکی از شبکه های اجتماعی عکس زیبایی نظرم را جلب کرد و چون مجرد بودم و به دنبال همسر مناسبی می گشتم سعی کردم کیس مورد نظر را بیشتر بشناسم که در این رابطه با طرح موضوعی درخواست کمک مالی از من داشت و به محض دریافت وجه تمام ارتباطات خود را با من قطع کرد .

سرهنگ سید محمد هاشمی افزود:کارشناسان پلیس فتا بدنبال اظهارات شاکی و پیج مورد نظر سرنخهایی از یک موضوع کلاهبرداری پیدا نموده و در اقدامات فنی در این رابطه دو نفر متهم را شناسایی و دستگیر نمودند.

متهمان با عنوان این مطلب که هرگز گمان نمی کردند با توجه به مهارتی که داشتند شناسایی شوند پس از رویارویی با شواهد و مستندات بزه خود را پذیرفته و در این رابطه گفتند: با سوء استفاده از عکس های زیبای دختران که از جستجو در اینترنت پیدا می کردند با هویت دخترانه وارد شبکه های اجتماعی شده و به اغفال جنس مخالف می پرداختند.

فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار افزود: با توجه به اینکه تحقیقات در خصوص تعداد کلاهبرداری این دو متهم ادامه دارد متهمین به همراه پرونده خود جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شدند.

وی در پایان از کاربران شبکه های اجتماعی درخواست کرد تا به هویت ادعا شده در این شبکه ها اعتماد ننمایند زیرا یکی از قابلیت های فضای مجازی پوشیده بودن هویت در این فضا می باشد که گاها از طرف برخی افراد سود جو مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا