خبرهای پلیسی:

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به آغاز دور دوم سفر های تابستانی گفت: هموطنان باید برای حفظ آرامش خود و سایرین، قبل از شروع سفر به نکات هشداری پلیس توجه کرده و آن را مد نظر قرار دهند.

 

 

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ "علی موالی" اظهار داشت: شهروندان باید از خرید گوشی و سیم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمینان ندارند حدالامکان پرهیز کنند و در صورت خرید قبل از استفاده از این گونه گوشی‌ها آن را به طور کامل به تنظیمات کارخانه بازگردانند.

وی بیان کرد: شهروندان باید در مکان‌های عمومی هرگونه درخواست از بلوتوث‌های ناشناس را رد کنند و از قرار دادن تصاویر و فایل ها خصوصی بر روی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپ تاپ پرهیز کنند و با دقت از دستگاه‌های حامل داده، شامل گوشی تلفن همراه، دوربین عكاسی و هرنوع حافظه جانبی که همراه خود دارند، مراقبت کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه باید در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌های عمومی از بیان اطلاعات مهم مالی و شخصی خود پرهیز کرد، افزود: اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید چرا که این اطلاعات سارقان را از عدم حضور شما در منزل آگاه می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: پس از اتمام کار در کافی‌نت‌ها از حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و کوکی‌ها وتاریخچه مرورگر را پاک کرده و مراقبت کنید تا اطلاعات بر روی سیستم باقی نماند.

سرهنگ علی موالی در پایان خطاب به شهروندان تاکید کرد: شهروندان قبل از شروع کار با دستگاهATM ، کیبورد و دهانه ورود کارت را بررسی کنند تا دستکاری نشده باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا