خبرهای پلیسی:

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی که با به دست آوردن اطلاعات و عکس های شخصی از دختران شروع به اخاذی و تهدید از آن ها می کرد توسط پلیس فتای آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: در پی شکایت فردی از شهروندان مبنی بر این که در یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه فردی ناشناس با ارسال پیامی عنوان کرده که عکس های شخصی بنده را از طریق نفوذ به گوشی برداشته و اقدام به تهدید و دعوت به رابطه نامشروع و یا پردخت پنج میلیون ریال وجه نقد کرده است، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمد "قاسملو" تصریح کرد: در ابتدا مستندات فنی و تخصصی از شبکه اجتماعی تلفن همراه مربوطه استخراج و بررسی های فنی و مهندسی اجتماعی لازم توسط کارآگاهان انجام پذیرفت که فرد متخلف شناسایی و پس از کسب دستور قضایی متهم دستگیر و به همراه سیستم های رایانه ای وی به محل پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در اظهارات خود اعلام کرد که مدت پنج ماه است در یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه فعالیت می کند و با شاکیه نیز در این شبکه اجتماعی آشنا شده و ارتباطش در حد مکالمه و دیدار بوده و تصاویر و عکس ها را خود وی به من ارسال کرده است که پس از تشکیل پرونده به همراه طرفین به دادسرا اعزام و معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: به کلیه شهروندان توصیه می کنیم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راهی مناسب برای رابطه دوستی نبوده چراکه کسانی هستند که از ساده لوحی شما سوءاستفاده کرده و با به دست آوردن عکس های شخصی شروع به مزاحمت و آبروریزی یا اخاذی و کلاهبرداری از شما می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا