خبرهای پلیسی:

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا قم در آستانه عید فطر به شهروندان هشدار داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ "علی موالی" تصریح کرد: پلیس فتا از شهروندان درخواست می کند که در آستانه عید فطر مراقب فراخوان‌هایی با مضامین  پرداخت اینترنتی فطریه ،‌ کمک به نیازمندان ، آزاد سازی زندانیان نیازمند، کفاره و یا اینکه شما در قرعه کشی عید سعید فطر برنده شده اید باشند.

وی افزود: شهروندان اگرقصد پرداخت اینترنتی فطریه و یا کفاره روزه را دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام نموده و دقت داشته باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و در هنگام پرداخت، موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم در ادامه بیان داشت: افراد در صورت دریافت پیامک هایی با مضمون اینکه شما در قرعه کشی عیدانه برنده شده اید، این نکته را در نظر داشته باشند که ارگان ها و شرکتهایی که جشنواره و قرعه کشی برگزار می کنند به هیچ عنوان به شیوه پیامکی برندگان خود را اعلام نمی کنند.

این مقام انتظامی در خصوص مسافرت در این ایام نیز گفت: اگر شهروندان در تعطیلات عید سعید فطر قصد سفر دارند، هرگونه درخواست از بلوتوث‌های ناشناس را در مکان‌های عمومی مثل اتوبوس و مترو رد کنند و به دقت مراقب دستگاه‌های حامل داده های خود باشند.

سرهنگ موالی در خاتمه نیز به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذاشته و در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌های عمومی از بیان اطلاعات مهم مالی و شخصی خود پرهیز کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا