یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرد کلاهبرداری که اقدام به تولید و فروش سکه های تقلبی طرح "هخامنشی" در بازار یزد کرده بود توسط ماموران پلیس آگاهی استان یزد شناسایی و با 93 عدد سکه تقلبی دستگیر شد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ "علیرضا خالقی" رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در بازار زرگری یزد اقدام به فروش سکه های تقلبی کرده است بررسی موضوع این پرونده به ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی سپرده شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس پس از بررسی و اطمینان از صحت و سقم موضوع، مجوز لازم را از مقامات قضائی دریافت کرده و متهم به هویت "م.ز" 47 ساله را در حالیکه سه عدد سکه تقلبی به همراه داشت دستگیر کردند.

خالقی ضمن اشاره به اعتراف متهم در خصوص تولید و فروش سکه های تقلبی با طرح " هخامنشی" در بازار یزد خاطر نشان کرد: در بازرسی از منزل متهم، 90 عدد از این سکه های تقلبی و همچنین ابزارآلات تولید و بسته بندی آن نیز کشف شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی های خود به افسر پرونده گفت: "چندین سال در شغل زرگری مشغول به کار بودم و به واسطه اعتباری که در بین بازاریان برای خودم کسب کرده بودم وسوسه شدم تا از طریق تهیه سکه های غیر رسمی تقلبی برای خود کسب درآمد کنم".

به گفته ی سرهنگ خالقی، متهم که تاکنون به فروش 40 عدد از این سکه های تقلبی به قیمت های مختلف اعتراف کرده است جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا