اجراي 56 پروژه براي اعتبار 270 ميليارد توماني سفر رئيس جمهوري به استان خراسان جنوبی بجز طبس/سهم طبس از سفر لغو سخنرانی وزیر و قطعی سامانه ارتباط با رئیس جمهور!

فتحی سرپرست یزد فردا طبس / بر اساس گفته هاي معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مصوبات سفر دکتر روحاني به استان در سه محور مورد بررسي بوده که در محور اول 270ميليارد تومان براي 21 پروژه تعريف و مصوب شده است.

محور دوم در باره پروژه های غیر مصوب بوده که منابع مالی آن در قالب 7 طرح مشخص شده است و محور سوم نیز درباره برخی از قولها و مصوبات وزرا در شهرستان ها بود که بخشی از آن در حال اجراست .

 

-اجراي 56 پروژه براي اعتبار 270 ميليارد توماني سفر رئيس جمهوري به استان ابلاغ شد.

آخرين نتايج مصوبات سفر رئيس جمهور در آخرين کارگروه اقتصادي استان بررسي شد.

بر اساس گفته هاي معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مصوبات سفر دکتر روحاني به استان در سه محور مورد بررسي بوده که در محور اول 270ميليارد تومان براي 21 پروژه تعريف و مصوب شد.

محور دوم درباره پروژه هاي غير مصوب بود که منابع مالي آن در قالب 7طرح مشخص شده است.محور سوم نيز درباره برخي قول ها و مصوبات وزرا در شهرستان ها بود که بخشي از آن در حال اجراست. برهمين اساس «رضايي» درباره 270ميليارد تومان اعتبار ابلاغي اين سفر در جمع تيم اقتصادي استان و خبرنگاران به ارائه توضيحاتي پرداخت.

وي گفت: براي اجراي مصوبات سفر دي ماه رئيس جمهور در گام اول 56ميليارد تومان در قالب 14طرح و ريز پروژه تعريف و ابلاغ شد با اين توضيح که يک ميليارد و 700ميليون تومان براي سه پروژه شامل100ميليون تومان براي دادسراي عمومي، 800ميليون تومان براي ندامتگاه فردوس و 800 ميليون تومان براي احداث ساختمان پزشکي قانوني بيرجند ابلاغ شد. 16ميليارد تومان براي فصل آموزش در نظر گرفته شد که يک ميليارد و 600ميليون تومان براي تکميل ساختمان آمفي تئاتر علوم پزشکي بيرجند، سه ميليارد و 500 ميليون براي تکميل آموزشکده سرايان و 10ميليارد و 200ميليون تومان براي محوطه و احداث دانشکده دندانپزشکي در نظر گرفته شد. به گفته وي در بخش درمان نيز در مجموع 16ميليارد تومان ديده شد که براي تکميل بيمارستان بشرويه 6ميليارد تومان و 10ميليارد تومان براي بيمارستان آموزشي بيرجند اختصاص يافت. وي تصريح کرد: در فصل تربيت بدني نيز سه ميليارد تومان براي تکميل استاديوم 15هزار نفره اختصاص داده شد.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري از اختصاص 15ميليارد تومان نيز براي تکميل سد سياهو خبر داد.

در بحث عمران شهري نيز «رضايي» گفت: در اين زمينه براي احداث فاضلاب سربيشه 2ميليارد و 622ميليون تومان اعتبار براي سال 94ديده شد ضمن اينکه يک ميليارد و 500ميليون تومان نيز به فصل بازرگاني براي احداث مجتمع 17هکتاري گمرک اختصاص داده شد .در فصل گردشگري نيز براي سال آينده 120ميليون تومان براي دو پروژه گردشگري در شهرستان هاي فردوس و نهبندان ديده شد.

وي اين موارد را در قالب 56 پروژه و سقف 270ميليارد تومان اعتبار مصوب در قالب 14 طرح عنوان کرد که نهايي و ابلاغ شده و سال آينده 35ميليارد تومان آن به صورت صد در صد تخصيص مي يابد.به گفته وي در سال 95 نيز 21 ميليارد تومان تامين اعتبار مي شود.

«رضايي» تصريح کرد: براي 214 ميليارد تومان باقي مانده نيز 7 پروژه تعريف و ابلاغ شده است.

بر اين اساس 30ميليارد تومان براي بهره برداري مجتمع هاي آبرساني روستايي تامين اعتبار خواهد شد که ريزپروژه هاي آن تعريف و اعتبارات آن از محل ماده 10 و 12 ابلاغ شده است.

8مجتمع گلخانه اي با مبلغ سه ميليارد تومان و 18مجتمع دامپزشکي نيز با مبلغ 8ميليارد تومان در نظر گرفته شده ضمن اينکه براي پروژه راه آهن نيز 10ميليارد تومان اعتبار براي مطالعات واجرا در نظر گرفته شده است.

به گفته وي 100 ميليارد تومان هم براي 100کيلومتر راه اختصاص يافته که ريزپروژه هاي آن تعريف شده و وزير در مورد آن مکاتبه کرده است. وي اجراي برخي پروژه هاي ديگر را نيز در قالب قول مساعدت و قول وزرا در شهرستان ها عنوان کرد که اجراي آن قابل پيگيري است.

ريز مصوبات و پروژه هاي 270 ميليارد تومان سفر رئيس جمهور به استان خراسان جنوبي مشخص شد

رضايي، معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي سرانجام ليست کامل پروژه هاي 270 ميليارد تومان سفر رئيس جمهور به استان را شرح داد.

به گزارش خبرنگار خاورستان: رضايي، معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي در جلسه کارگروه اقتصادي که پيش از ظهر امروز در خصوص مصوبات سفر دکتر روحاني اظهار کرد: مصوبات سفر دکتر روحاني در سه محور، مصوباتي که اعتبار داشته است و محورهاي ديگر مصوباتي که تصويب شد ولي اعتباري براي آن در نظر گرفته نشد و ديگري مصوباتي بود که در حاشيه نشست ها و جلسات وزيران به دستگاه ها دادند، تقسيم شده است.

 

وي افزود: در بحث 270 ميليارد اعتبار مصوب شده ي اين سفر، 56 ميليارد تومان در قالب 14 طرح ريز پروژه تعريف و ابلاغ شده است که در زير عنوان مي شود.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي خاطر نشان کرد: 1 ميليارد و 700 ميليون در سه پروژه ي حوزه ي قضايي که 100 ميليون تومان براي احداث دادسراي عمومي، 800 ميليون تومان ندامتگاه فردوس و 800 ميليون تومان براي احداث ساختمان پزشکي قانوني بيرجند اعتبار در نظر گرفته شده است.

وي افزود: 15 ميليارد تومان براي فصل آموزش استان تصويب شده که شامل 1 ميليارد و 600 ميليون اعتبار براي آمفي تآتر دانشگاه بيرجند، 3 ميليارد و 500 ميليون براي تکميل آموزشکده سرايان، و محوطه سازي ساختمان دانشکده دندانپزشکي 10 ميليارد و 200 ميليون تومان که اين پروژه براي سال 95 تامين اعتبار خواهد شد، مي باشد.

رضايي تصريح کرد: 16 ميليارد تومان در فصل بهداشت و درمان ديده شده است که براي بيمارستان بشرويه 6 ميليارد تومان و بيمارستان آموزشي بيرجند 10 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي ادامه داد: 3 ميليارد تومان نيز براي فصل تربيت بدني و تکميل استاديوم آزادي بيرجند تامين اعتبار شده است.

رضايي گفت: 15 ميليارد تومان براي سد سياهو در نظر گرفته شد که 4 ميليارد تومان براي سال 94 و مابقي آن در سال 95 تامين اعتبار خواهد شد.

وي گفت: در فصل عمران شهري نيز، ايجاد فاضلاب سربيشه 2 ميليارد و 622 ميليون تومان براي سال 94 ديده شده است و 1 ميليارد و 500 ميليون تومان در فصل بازرگاني به مجتمع 17 هکتاري گمرک استان داده شد که در سال 94 به بهره برداري خواهد رسيد.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي در پايان اين بخش گفت: 120 ميليون تومان نيز براي دو پروژه ي گردشگري در استان تخصيص داده شد که فردوس 50 ميليون تومان و مجتمع گردشگري نهبنادان نيز با 70 ميلون تومان تامين اعتبار شد.

رضايي تأکيد کرد: از اين 14 پروژه 12 پروژه در سال 94 و 2 پروژه در سال 95 به بهره برداري و تخصيص اعتبار خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه براي 214 ميليارد تومان باقي مانده 7 پروژه تعريف شده است، گفت: 30 ميليارد تومان براي آبرساني به 5 هزار خانوار روستايي در نظر گرفته شده است که در سال 94 به بهره برداري خواهد رسيد.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي ادامه داد: انتقال 600 کيلومتر آب با لوله با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد تومان مي باشد که در سال 94 به بهره برداري خواهد رسيد که اعتبارات آن از منابع ماده 10 و 12 تشکيل سازمان مديريت بحران پيشنهاد شد.

 رضايي افزود: 8 مجمتمع گلخانه اي با مبلغ 3 ميلارد تومان و 18 مجتمع دامپزشکي با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد تومان از ديگر پروژه هاي اين حوزه مي باشد که براي سال 94 تأمين اتبار مي شود.

 وي گفت: در خصوص رديف اعتباري براي راه آهن استان نيز 10 ميليارد براي مطالبه و اجرا در نظر گرفته شده است.

 معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي خاطر نشان کرد: براي تسريع در بهره برداري از اين پروژه خارج از رديف اجرايي دولت مطالبه هايي صورت گرفته تا بتوانيم از طريق فاينانس اين پروژه را زودتر به بهره برداري برسانيم.

 رضايي گفت: 100 ميليارد از 270 ميليارد تومان براي 100 کيلومتر راه در 7 منطقه مي باشد که ريز پروژه هاي آن تعريف شده است.

 وي افزود: طي مکاتباتي که وزير با دکتر نوبخت داشته اند به دنبال اين هستيم تا براي 68 ميليارد تومان باقي مانده بايد ريز پروژه ها و محل اعتبارات باقي مانده زمان و مکان آن مشخص و ابلاغ شود.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي خاطر نشان کرد: حوزه ي دوم سفر دکتر روحاني به 7 پروژه اي که مصوب ولي اعتبار آن مشخص نشد بر مي گردد.

رضايي ادامه داد: اين پروژه ها توسط آقاي شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهور به وزرا ي مربوطه انعکاس داده است که شامل طرح اجراي عملياتي آبخيزداري براي سال 94 و 95 ، اجراي مالش پاشي و بوته کاري در سطح استان در سال 94، تأکيد بر عملياتي شدن تصفيه خانه بيرجند، تأکيد بر توسعه و بهره برداري از منطقه ي ويژه ي اقتصادي بيرجند، تسريع در گازرساني به شهرستان نهبندان، گازرساني به شهرستان هاي مود و سربيشه و همچنين اختصاص 60 ميليارد تومان به طرح هاي سرمايه در گردش به بانک هاي استان بود که 90 درصد اين مبلغ توسط واحد هاي توليدي، صنعتي و تجاري استان استفاده کرده اند.

وي محور سوم سفر رئيس جمهور را به " 22 سرفصل" درخواست ها و مساعدت هايي که در حاشيه سفر و در نشست ها، وزراي دولت به دستگاه هاي استان داده اند، اختصاص داد.

 معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي گفت: آقاي شريعت مداري به وزير صنعت، معدن و تجارت، 4 موضوع از جمله ايجاد صنايع تبديلي کشاورزي معدني، ايجاد قطب ارتباطي با افغانستان ، اجراي برقراري بهره مندي مرزنشينان از شعاع 50 کيلومتري مرز، کمک به ساختمان و تکميل کارخانه سيمان باقران واگزار کرد که در حال پيگيري است.

 رضايي ادامه داد: در خصوص بسته هاي جبراني ناشي از خسارت هاي خشکسالي کشاورزي و دامداران، ايجاد شهرک هاي صنعتي زراعي، روش هاي نوين آبياري و وام هاي کم بهره نيز از مصوباتي است که در نشست ايثارگران و نخبگان از وزير مربوطه مساعدت شده است.

 وي تصريح کرد: در خصوص ورزش نيز احداث سالن هاي ورزشي، تجهيز و استانداردسازي سالن ها، احداث و تجهيز خانه هاي ورزشي، احداث سالن هاي اختصاصي براي انجام فعاليت هاي خاص نيز از مصوباتي بود که در نشست ايثارگران و نخبگان مطرح و از وزير ورزش و جوانان مساعدت گرفته شد.

 معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان جنوبي افزود: تقويت شوراي فرهنگ عمومي استان و ايجاد کتابخانه درشهر بيرجند نيز از وظايفي بود که جناب شريعتمداري بر عهده وزير فرهنگ و ارشاد نهاد تا پيگيري شود.

رضايي عنوان کرد: در خصوص شهرستان نهبندان نيز نماينده ويژه رياست جمهور در نشست سرمايه گذاران پيشنهاداتي در قالب 8 بحث از جمله بحث توسعه تأمين اعتبار و تمديد آن، تسريع گازرساني به شهرستان نهبندان، منطقه ي آزاد تجاري نهبندان، رونق بازراچه دوکوهانه، احداث پادگان نهبندان، سرمايه گذاري ايميدرو در بخش معدن، دوبانده کردن محور مواصلاتي نهبندان- بيرجند و ارتقاي بيمارستان 32 تختخوابي شهيد آتش دست نهبندان مطرح کرد که مجموعه آن پيگيري و در دو مورد منطقه آزاد و بازارچه دوکوهانه هنوز دست نگه داشته شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا