یزدفردا:در ١١ ماه سال ٩٣، ٥٥٠ هزار و ٧٨٣ نفر به علت نزاع به پزشكي قانوني مراجعه كرده‌اند كه در اين ميان استان تهران با ثبت ٩٩ هزار و ١٢٦ مورد بيشترين سهم را از آن خود كرده است.
 
به گزارش اعتماد، براساس آخرين آمار سازمان پزشكي قانوني، از اين تعداد، ١٦٩ هزار و ٩٠١ نفر زن و ٣٨٠ هزار و ٨٨٢ نفر مرد هستند. مطابق اين آمار تهران با ثبت ٩٩ هزار و ١٢٦ نفر ركورددار ثبت نزاع در كشور محسوب مي‌شود. در حالي كه ٣٣ هزار و ٦٩٦ نفر اين افراد را زنان تشكيل مي‌دهند.
 
اين آمار نشان مي‌دهد كه كم نزاع‌ترين استان كشور در سال گذشته خراسان جنوبي است كه تنها ٢ هزار و ٩٢١ مورد نزاع در آن به ثبت رسيده است. با اين حال در همسايگي خراسان جنوبي بعد از استان تهران، خراسان رضوي با ٤٦ هزار و ٢٢٤ مورد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. اصفهان با ٣٨ هزار و ٧٩١ مورد و آذربايجان شرقي با ٣٢ هزار و ٤٨٤ مورد نزاع در رتبه سوم و چهارم هستند.
 
در حالي كه آمار كل نزاع در كشور با كاهش ٢.٢درصدي همراه بوده است اما نزاع در تهران ٣.١درصد رشد را نشان مي‌دهد. آمارها نشان مي‌دهد كه بيشترين افزايش نزاع در كشور مربوط به استان كرمان با ٤.٥ درصد رشد و بيشترين كاهش نيز مربوط به استان خراسان رضوي با ٦.١١ درصد كاهش است.
 
سال ٩٢ تعداد ٥٦٣ هزار و ٤٧ نفر در مجموع به علت نزاع به پزشكي قانوني مراجعه كرده بودند كه از اين ميان ١٧١ هزار و ٣٦٠ نفر را زنان تشكيل مي‌دادند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا