یزدفردا:مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه کلینیک جراحی محدود چشم در البرز اقدام به تخلف میلیاردی فروش لنز چشم کرده است، گفت: در این پرونده لنز چشم صدهزار تومانی برای بیماران ۳۵۰ هزار تومان صورت‌حساب می‌شد.
 
علی اکبر مختاری با بیان اینکه در سال 93 بالغ بر 3 میلیارد تومان محکومیت تعزیراتی داشتیم، گفت: مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان وصولی این تخلفات به حساب خزانه واریز شد.
 
او با اشاره به اینکه پلمب کارخانه نبات سازی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط تعزیرات حکومتی البرز در منطقه اشتهارد است، گفت: این کارخانه بدون مجوز بهداشت وپروانه ساخت و با استفاده از رنگ‌های مصنوعی غیربهداشتی به تولید نبات می‌پرداخت.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز با بیان اینکه پرونده تولید غیرمجاز مایع ظرف‌شویی در حال بررسی است، گفت: فرد متهم در این امر اقدام به تولید مایع ظرف‌شویی با عناوین و برندهای معروف کشور می‌کرد که خوشبختانه دستگیر و پرونده آن در حال بررسی است.
 
مختاری با اشاره به تخلف میلیاردی پرونده لنز چشم، گفت: در این پرونده، لنز چشم صدهزار تومانی برای بیماران 350 هزار تومان صورت‌حساب می‌شد.
 
او با تاکید بر اینکه این پرونده در کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی به صورت کارشناسی در حال پیگیری است، گفت: این اقدام در یک کلینیک جراحی محدود تحت عمل فیکو در البرز انجام می‌شد.
 
او با بیان اینکه در وهله نخست مسئولان این کلینیک اسناد مربوطه را در اختیار تعزیرات حکومتی قرار نمی‌دادند، گفت: خوشبختانه با مساعدت و همکاری پلیس فتا موفق به جمع‌آوری اطلاعات و اسناد مربوطه شدیم.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز با تاکید براینکه 11 هزار عمل در طول سال 93 توسط این کلینیک انجام شده است، بیان کرد: 2 میلیارد و 200 میلیون تومان مجموع تخلف این کلینیک در سال 93 بوده است.
 
مختاری با اشاره به اینکه 8 هزار برگ صورت حساب از بیماران در این راستا دریافت کردیم تا ارزش ریالی تخلف را به صورت دقیق بدست آوریم و بتوانیم تمام پول شاکیان را به آن‌ها برگردانیم، گفت: احتمال تخلف شرکت فروش تجهیزات پزشکی در این زمینه وجود دارد که اقدامات لازم در این امر انجام می‌شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا