به مناسبت هفته و روز حسابدار طی مراسمی به همت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از حسابداران، مدیران و کارشناسان این بخش در استان تجلیل شد.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این مراسم، نقش و جایگاه حسابداران را در بخش اقتصاد و شفاف سازی مسایل مالی یادآور شد و کار حسابداری را مهم و حساس ارزیابی کرد و گفت: حسابداری  به تجزیه و تحلیل درآمد و هزینه کمک شایانی می کند؛ از این رو نقش آن در اقتصاد و درآمد برجسته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، "سعید نورایمانی " با بیان اینکه حسابداری یک فن است و در پی کسب مهارت های لازم حاصل می شود؛ از تشکیل انجمن حسابداری بخش دولتی و عمومی توسط این اداره کل خبر داد و افزود: اساسنامه آن در حال تدوین است و پس انجام مراحل ثبت قانونی، فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

وی  با تجلیل از خدمات و تلاش های حسابداران استان یزد گفت: فعالیت حسابداری بخش دولتی بسیار گسترده است و در صورتیکه که فعال شود می تواند به بخش حسابداری غیر دولتی، خدمات ارزنده ای ارائه دهد.

وی همچنین نقش حسابداری را در شفاف سازی اطلاعات مالی یادآور شد و گفت: پایه اقتصاد امروز جامعه علم حسابداری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این مراسم با گرامی داشت روز حسابدار و تبریک این روز به جامعه حسابداری استان گفت: حسابداران نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور دارند و چنانچه توجه جدی به نقش آنها صورت گیرد می‌توان در حل بسیاری از مشکلات اقتصادی از صاحب نظران این حرفه بهره جست.

" مجید کرباسی " افزود: ما به عنوان یکی از متولیان حسابداری باید بکوشیم جایگاه این رشته از اقتصاد را ارتقاء بخشیم و برای اعتلای آن تلاش کنیم؛ لذا بر آن شدیم تا به مناسبت روز حسابدار مراسمی برگزار کنیم.

در این مراسم با اهدای هدایایی از حسابداران استان یزد تجلیل به عمل آمد.

اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد به عنوان متولی امور اقتصادی و مالی استان یزد، نقش مهمی در ارتقای جایگاه این رشته دارد و تاکنون با برگزاری نشست های علمی و تخصصی، همایش ها و کارگاههای آموزشی، نقش مهمی در این زمینه ایفاء کرده است.

این مجموعه اقتصادی استان از کلیه حسابداران استان تقاضا دارد مطالب و مقالات علمی و تخصصی خود در زمینه حسابداری را در اختیار این مجموعه قرار دهند تا نسبت به گرد آوری و انتشار اقدام شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا