در نشست مشترك محمدامين سازگارنژاد، معاون وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و داود كشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، راهكارهاي توانمندسازي و صلاحيت حرفه اي منابع انساني شاغل در اين بخش بررسي شد.

در نشست مشترك محمدامين سازگارنژاد، معاون وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و داود كشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، راهكارهاي توانمندسازي و صلاحيت حرفه اي منابع انساني شاغل در اين بخش بررسي شد.

     به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، روساي سازمان هاي آموزش فني و حرفه اي كشور و راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور با هدف بررسي راهكارهاي توانمندسازي و صلاحيت حرفه اي منابع انساني شاغل در بخش حمل و نقل جاده اي كشور با يكديگر  ديدار و به تبادل نظر پرداختند.

بنا براين گزارش، در ابتدا محمدامين سازگارنژاد، معاون وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور،با اشاره به فعاليتهاي آموزشي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي  كشور،خواستار هم افزايي و استفاده از ظرفيت هاي آموزشي مشترك دو سازمان شد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، ضمن اعلام آمادگي اين سازمان براي سنجش صلاحيت، ارتقاء صلاحيت حرفه اي و شايستگي و رتبه بندي منابع انساني شاغل در صنعت حمل و نقل جاده اي، به نقش بي بديل اين بخش در افزايش خدمت رساني و سهم مهم آن در ارتقا بهره وري ساير بخش هاي اقتصادي از جمله صنعت گردشگري اشاره كرد.

وي در ادامه به افتتاح  نخستین مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز توسط اين  سازمان، اشاره و افزود: اين مركز قادر است علاوه بر برآورده نمودن نيازهاي آموزشي هزاران نفر شاغل در بخش حمل و نقل دورن شهري،  الگوي مناسبي براي توانمند سازي منابع انساني در بخش حمل و نقل جاده اي كشور باشد.

سازگارنژاد بر همكاري بين دو سازمان،در محورهاي مختلفي از جمله تدوين و توسعه  استانداردهاي آموزشي – مهارتي، تدوين پيوست هاي آموزشي در فناوري هاي جديد در بخش حمل و نقل، استفاده از شبيه سازها براي بهره وري آموزشي و توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات تاكيد كرد.

آنگاه، داود كشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور ضمن بيان قوانين و دستورالعمل هاي آموزشي اين سازمان، بيان داشت: هم اكنون با مجوز ادارات كل حمل و نقل و پايانه هاي استانهاي كشور آموزش هاي ويژه بخش حمل و نقل جاده اي در حال اجراست.

كشاورزيان، با اشاره به برخي از حوادث جاده اي، اجراي دقيق مقررات و كاربست مهراتهاي آموزش داده شده از سوي دست اندركاران معاونت حمل و نقل را در كاهش اين قبيل حوادث بسيار موثر دانست.

در ادامه، رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور،خواستار تشكيل كارگروه مشتركي براي پيشبرد نقش آفريني بخش خصوصي در اين حوزه و كاهش تصدي گري و تعيين چارچوب هاي همكاري دو سازمان در اين حوزه شد.      

شايان ذكر است در اين جلسه سيدعلي موسوي،سرپرست معاونت آموزش و حسن عزيزي، مديركل دفتر راهبري اجراي آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، همچنين محمد جواد عطرچيان مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي،محمدحسين دغاغله، مديركل دفتر حمل و نقل كالاي اين سازمان و جواد هدايتي، مديركل دفتر ايمني و ترافيك سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، به بيان ديدگاهها و نظرات خود پرداختند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا