استاندار يزد به مناسبت نكوداشت هفته پدافند غيرعامل پيامي صادر كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد متن كامل پيام «سيدمحمد ميرمحمدي» به شرح زير است:
بسمه تعالي
امنيت اساسي ترين وضعيت براي توسعه و رشد همه جانبه هر ملتي است كه هديه الهي و نعمتي آسماني تلقي مي شود و گفته اند امنيت و سلامت نعمتان مجهولي هستند كه قدر و ارزش آنها در نبودشان ملموس است و مديران و مدبّران هر جامعه وظيفه دارند تا با سازماندهي، برنامه ريزي و هدايت و رهبري اين نعمتها را جاري و ساري و درسايه سار آنها شكوفايي و آباداني، نشاط اجتماعي و غناي زندگي را  رقم زنند.
مسئله پدافند غيرعامل صلح آميزترين و اثربخش ترين روش دفاعي است كه مصون سازي جامعه را از طريق بالا بردن قدرت بازدارندگي، ارتقا پايداري، آستانه مقاومت ملي و كاهش آسيب پذيري زيرساختهاي حساس و حياتي را در پي دارد و پر واضح است كه در دنياي پر چالش و سرشار از فتنه و نيرنگ و منازعات و مناقشات امروز امري حياتي و حساس و بسيار ضروري است.
امري كه دوام آن بي شك امنيت ملي كشور را تضمين مي كند و مكملي براي پدافندهاي عامل و حمله‌هاي احتمالي در اين راستا خواهد بود.
وظيفه همه ماست تا اين اصل مهم را جدي شماريم و آن را براي هميشه لازم بدانيم و به نقش و جايگاه آن در امنيت ملي توجه داشته باشيم.
در پدافند عامل، رويارويي ما با دشمن است و وظيفه نيروهاي مسلح كشور سنگين است اما در پدافند غيرعامل ارگانها و نهادها و بلكه همه مردم نقش دارند، وقتي سازه هاي امن، ساختمانهاي قوي و استاندارد، تجهيزات مدرن و مجموعه اقدامات و ابنيه دفاعي ما در برابر حملات دشمن و حتي حوادث طبيعي مستحكم و اساسي باشد ضريب ايمني زندگي اجتماعي ما بالاست.
اينجانب ضمن گراميداشت روز و هفته پدافند غيرعامل به همه دست اندركاران اين امر مهم خسته نباشيد مي گويم، از تلاشهاي عزيزان نهايت تشكر و تقدير را دارم و اميدوارم با توفيقات الهي با برنامه ريزي هاي جامع و دقيق و اساسي با آموزش و فرهنگ سازي عمومي شهر و ديارمان را در برابر همه حوادث احتمالي امن و مصون سازيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا