مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري در نشست تخصصي زنان فعال و نخبۀ استان با معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده مشاركت زنان يزدي در انتخابات را خوب بيان كرد و خواستار افزايش مشاركت آنها در حوزۀ تصميم گيري و مديريتي شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج شنبه ششم آبان ماه نشست تخصصي بانوان نخبه و فعّال استان با حضور معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده و هيئت همراه، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مديران و مسئولان و جمعي از بانوان نخبه و فعال استان در تالار انديشه استانداري برگزار شد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري يزد در اين نشست با بيان آمار زنان استان در حوزه هاي گوناگون گفت: زنان يزدي در حوزۀ سياسي و انتخابات مشاركت چشم گيري داشته اند اما آمار حاكي از آن است كه در حوزۀ تصميم سازي و مديريتي هنوز آن مشاركت مطلوب را ندارند.
«رقيه كرمانيان» افزود: استان يزد 114 تشكل اجتماعي فعال در حوزۀ زنان و خانواده دارد كه اين تشكل ها با اولويت توانمندسازي زنان، ايجاد اشتغال و كاهش آسيب هاي اجتماعي فعاليت مي كنند و در بيشتر مواقع همراه دولت بوده اند.
كرمانيان ادامه داد: وجود بيش از 25 هزار بانوي ورزشكار و مدال آور در استان يزد نشان داده است كه زنان اين استان در حوزۀ ورزش نيز فعال هستند و اگر به آنها ميدان داده شود دستاوردهاي خود را به شايستگي نشان خواهند داد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري تعداد دهياران زن استان را 15 نفر بيان كرد و گفت: دهياران خانم در يزد از نظر كيفيت كاري همواره مورد تقدير قرار گرفته اند و بانوان شوراهاي شهر و روستا نيز از اين نظر در وضع مطلوبي بوده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا