معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده در نشست تخصصي با بانوان فعال و نخبۀ استان يزد به فعاليت هاي معاونت زنان و خانواده اشاره و مهمترين رويكرد دولت تدبيرواميد در زمينۀ افزايش مشاركت بانوان را ترويج همكاري هاي شبكه اي عنوان كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج شنبه ششم آبان ماه نشست تخصصي بانوان نخبه و فعّال استان با حضور معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده و هيئت همراه، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مديران و مسئولان و جمعي از بانوان نخبه و فعال استان در تالار انديشه استانداري برگزار شد.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده در اين نشست با بيان اينكه منصفانه نيست بدون توجه به شرايطي كه دولت يازدهم ميراث دار آن بوده است دربارۀ عملكرد دولت قضاوت كرد، به ابعاد گوناگون شعار رئيس جمهوري يعني«آسايش در اقتصاد، آرامش در سياست و امنيت در فرهنگ»اشاره كرد.
«شهيندخت مولاوردي» گفت: دولت تدبيرواميد با هدف ثبات در اقتصاد و معيشت براي تحقق برنامه هايش اولويت بندي كرده و تاكنون نيز برنامه هاي دولت بر همين مبنا پيش رفته است.
وي به مذاكرات هسته اي، كنترل تورم به رغم كاهش شديد قيمت نفت، روند برد- برد در ارتباطات بين المللي، دوران لغو تحريم ها و دوران پساتحريم اشاره كرد و ادامه داد: تنها راه دولت زمينه سازي براي بهبود فضاي كسب و كار و جذب سرمايه گذاري خارجي استكه تيم اقتصادي دولت در اين باره فعال بوده است.
مولاوردي افزود: بعضأ مطرح مي شود دولت تدبيرواميد خروجي فعالي نداشته، اين در حالي است كه وضعيت خاص ركود تورمي در نظر گرفته نمي شود زيرا دولت همۀ تلاش خود را براي كنترل تورم و خروج از ركود انجام مي دهد.
به گفتۀ وي، حوزۀ زنان و خانواده نيز از اين قاعده مستثني نبوده و امور زنان وخانواده نيز از ابتداي مسئوليت در دولت يازدهم نقشۀ راهي داشته كه بر مبناي آن پيش رفته است.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: امور زنان و خانواده در 14 محور از دولت خواسته است همكاري دستگاهها در اين حوزه را جلب كند كه حدود 28 تفاهم نامه، 40 موافقت نامه اجرايي و 80 پروژه با دستگاه هاي اجرايي به سرانجام رسيده و در حال پايان است.
مولاوردي افزود: پيش از اين نياز به شناسايي وضع موجود بود كه در اين باره اطلس وضعيت زنان و نقشۀ راه تدوين و بر اين اساس نشست هاي منطقه اي با هدف ترويج همكاري هاي شبكه اي در سه سطح روابط بين دولت با دولت، دولت با تشكل هاي اجتماعي و تشكل هاي اجتماعي با خودشان برگزار شده است.
وي گفت: مقابله با آسيب هاي اجتماعي و افزايش اعتماد و مشاركت عمومي تنها با هم افزايي، همكاري و شبكه سازي محقق مي شود.


توانمندسازي وافزايش نرخ مشاركت اقتصادي زنان


معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده لايحۀ كاهش ساعت كاري زنان شاغل با شرايط خاص، لايحۀتأمين امنيت زنان در قبال خشونت وتدوين سند امنيت زنان و كودكان را از لوايح و برنامه هاي معاونت زنان و خانوادۀ رئيس جمهوري در دولت تدبيرواميد نام برد.
مولاوردي هدف اصلي معاونت رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده را توانمندسازي و افزايش نرخ مشاركت اقتصادي زنان بيان كرد و افزود: براي افزايش نرخ مشاركت زنان پنچ گزارش سياستي اجرايي آماده شده؛ راهكارهايي اتخاذ شده و پيشنهادهايي در دبيرخانۀ شوراي اشتغال مطرح شده است.
وي بستۀ جامع حمايتي زنان، سند حمايت اجتماعي بانوان و سند توان افزايي گروه هاي مختلف زنان را از طرح هايي بيان كرد كه در اين معاونت در حال پيگيري بوده است و همچنان بررسي مي شود.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده دربارۀ روند اجرايي اين معاونت از ابتداي دولت تدبيرواميد گفت:هدف معاونت امور زنان و خانواده در دولت تدبيرواميد فاصله گرفتن از عملكرد كليشه اي و حركت در چارچوب منطقي و مرحله اي بوده است.
مولاوردي ترتيب مراحل اجرايي معاونت زنان و خانواده از ابتداي دولت تدبيرواميد را در مرحلۀ نخستشناسايي مسائل و وضعيت موجود بيان كرد و ادامه داد: پس از شناسايي وضعيت موجود سعي در تقويت همكاري بين بخشي، ايجاد حساسيت و جلب توجه به اين مسائل و در نهايت جلب مشاركت حداكثري داشته ايم.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: اگر طبق برنامه هاي مرحله اي در معاونت امور زنان و خانواده رئيس جمهوري عمل شود شاهد بهبود وضعيت زنان، پايداري، سلامت و بالندگي آنها خواهيم بود.
گفتني است در ابتداي اين نشست نمايندگاني از بانوان فعال و نخبۀ استان مسائل مربوط به حوزۀ زنان را بيان كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا