اقامتگاه سفیر آمریکا در مسکو از سوی گروهی که تندرو شناخته می شوند با بطری های دودزا مورد حمله قرار گرفت و ماموران پلیس سه نفر از مهاجمین را دستگیر کردند.
 
 حدود 15 نفر شامگاه سه شنبه در برابر اقامتگاه سفیر آمریکا در مسکو در کوچه اسپاسوپسکوفسک اجتماع کرده و با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی بطری های دودزا به سوی آن پرتاب کردند.
 
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز چهارشنبه اعلام کرد: در تظاهرات مقابل اقامتگاه سفیر آمریکا در مسکو اعضای حزب غیرقانونی «روسیه دیگر» به رهبری «ادوارد لیمونف» نویسنده روس و از رهبران مخالفان دولت این کشور یشرکت داشتند.
 
آلکساندر آورین از رهبران حزب «روسیه دیگر» به این خبرگزاری گفت: سه نفر از فعالان حزب روسیه دیگر توسط ماموران امنیتی در مقابل اقامتگاه سفیر آمریکا در مسکو دستگیر شدند.
آورین گفت که شرکت کنندگان در تظاهرات بطری های دودزا به سوی اقامتگاه سفیر آمریکا در مسکو پرتاب کرده و خواستار خروج پایگاه های آمریکایی و اجزای سامانه پدافند موشکی این کشور از اروپا شدند.
 
به گفته این رهبر حزب روسیه دیگر، ماموران در حالی سه نفر از تظاهرکنندگان را دستگیر کردند که آنها دست های خود را با دستبند به نرده های مقابل اقامتگاه سفیر آمریکا در مسکو بسته بودند.
وی همچنین گفت که در این تظاهرات شرکت نداشته و این اقدام بدون اطلاع وی و رهبری حزب انجام گرفته است.
 
ادوارد لیمونف رهبر (اصلی) حزب غیرقانونی روسیه دیگر هم به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت که از برگزاری تظاهرات در مقابل اقامتگاه سفیر آمریکا در مسکو اطلاعی نداشته است.
وی افزود: تازه به مسکو بازگشته ام و نمی دانم چه اتفاقی در برابر اقامتگاه سفیر آمریکا رخ داده است.
 
حزب روسیه دیگر در سال 2010 تشکیل شد. اما وزارت دادگستری روسیه اعلام کرد : با توجه به آنکه این حزب افکار افراط گراینه دارد، از ثبت آن خودداری کرد. فعالیت این حزب در حال حاضر ممنوع است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا