نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد خواستار کاهش مدت زمان صادرات و واردات بر اساس شاخص های ارزیابی جهانی گمرک شد.

به گزارش یزد فردا به نقل از ،  روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " در پنجمین نشست مدیران دستگاههای تابعه  وزارت اقتصاد در استان، اقدامات این مجموعه را در سطح کشور و استان در این خصوص و همچنین کاهش مدت زمان ترخیص کالا را ستود و افزود: انجام اقداماتی برای تسهیل در امور صادر کنندگان و وارد کنندگان ضروری است.
وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش مسئولان استان و گمرک یزد و تعاملی که میان مجموعه دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد وجود دارد بتوانیم گام های جدی در  این زمینه برداریم و زمینه مساعدتری را برای تولیدکنندگان و صادرات کنندگان کالا در استان فراهم نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید وزارت اقتصاد بر تبیین مسایل و مشکلات بخش های اقتصادی در شورای هماهنگی مدیران تابعه این وزارتخانه در استان ها  را یادآور شد و گفت: نشست های این شورا در استان به طور منظم برگزار و بحث های خوبی  مطرح می شود.
وی از طرح مباحث اقتصاد مقاومتی در موضوعات مختلف در این شورا  خبر داد و گفت: در نشست های آینده مدیران دستگاههای اقتصادی تابعه وزارت اقتصاد در استان، توسعه بازار سرمایه، طرح جامع مالیاتی و وضعیت صنعت بیمه با محوریت اقتصاد مقاومتی به بحث گذاشته خواهد شد.
مدیر کل گمرک استان یزد با اشاره به واردات زمینی کالا و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان، خواستار فراهم کردن بستر مناسب برای حمل و نقل هوایی خدمات این بخش شد و گفت: به دلیل زمینی بودن خدمات حمل و نقل کالا، واردات کالا، زمان براست.
"حسن یاسری " افزود:  واردات کالا و مواد اولیه واحدهای تولیدی از طریق شبکه هوایی جدای از اینکه در کمترین زمان ممکن انجام می شود به لحاظ بیمه ای و حمل و نقل نیز مقرون به صرفه می باشد.
این مقام مسئول پیشنهاد کرد: برای اینکه تجارت استان رونق بگیرد باید مکانی در کنار فرودگاه بین المللی یزد برای فعالیت های گمرکی اختصاص یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا