موفقیت های سیاسی و میدانی حزب الله از جمله ناچار شدن «سعد حریری»مهره سوخته رژیم سعودی در حمایت از ژنرال «میشل عون»نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان و پیروزی های محور مقاومت در سوریه، خشم و عصبانیت آل سعود را برانگیخت.
 
، هیات وزیران رژیم سعودی که اکنون روند عادی سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی و خیانت به ملت و آرمان فلسطین راعلنی کرده است، روز دوشنبه در جلسه خود تصمیمی خوشایند مقامات صهیونیستی اتخاذ و اعلام کرد که عزم خود را برای مبارزه با آنچه فعالیت های تروریستی حزب الله می خواند، جزم کرده است.
 
سعد حریری عصر پنجشنبه گذشته و بعداز یک ماه رایزنی های داخلی و خارجی ، برخی شخصیت های سیاسی و حزبی را در خانه آل حریری جمع کرد و با اعتراف به شکست همه تلاش هایش برای انتخاب رئیس جمهوری، از نامزدی ژنرال عون حمایت کرد.
 
رئیس حزب جریان المستقبل با بیان اینکه در دو سال و نیم گذشته همه گزینه ها و ابتکارهایش برای انتخاب رئیس جمهوری بی نتیجه ماند، اعتراف کرد که چاره ای بجز حمایت از ژنرال « میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان نداشته است.
 
«غالب قندیل» عضو شورای ملی رسانه های لبنان در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: سعودی برای سنگ اندازی در پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان تنها یک راه پیش روی خود داشت و آن اینکه سعد حریری را برای عقب نشینی از تصمیمش تحت فشار بگذارد و حال بعد از اعلام حمایت صریح و علنی حریری از ژنرال عون نامزد مورد حمایت حزب الله ، می داند دیگر کارشکنی آن در انتخابات لبنان سخت شده است.
 
«غسان جواد »نویسنده و تحلیلگر لبنانی هم در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: به نظر می رسد سعودی ها چه در موصل و یا حلب، خارج از روند تحولات قرار گرفته اند و در قضیه یمن هم فشارهای زیادی به آنها برای توقف جنگ وارد می شود، برای همین سعی دارند جلوی شکست های خود را بگیرند و لبنان نقطه شروعی در این زمینه است.
 
روزنامه السفیر هم نوشت که آل سعود همه تحرکات و تحولات لبنان را از نزدیک دنبال می کند و حضور ژنرال عون در ضاحیه جنوبی بیروت و تشکر و قدردانی او از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله خشم آن را بیشتر کرد و این خشم در جلسه هیات دولت سعودی فوران کرد.
 
براساس این گزارش هیات وزیران سعودی که به ریاست « سلمان بن عبدالعزیز» تشکیل جلسه داد،اعلام کرد که به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان برای کشف آنچه « فعالیت های تروریستی و مجرمانه حزب الله» خواند ادامه می دهد.
 
هیات وزیران سعودی افزود که در همین چارچوب نام دو شخص و یک سازمان را به اتهام فعالیت تروریستی و بر اساس نظام مبارزه با پول شوئی در فهرست تحریم هایش قرار داده است.
 
سعودی ها که به اعتراض های حزب الله از جنایت های آنها در جهان اسلام و عرب از جمله سوریه، عراق ، یمن و بحرین عصبانی هستند و حزب الله را به مانعی برای سیطره خود در لبنان می دانند، با هدف حمایت از تروریست های تکفیری و خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی همپیمان و متحد آن حزب الله را در به اصطلاح فهرست تروریسم قرار داد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا