یزد فردا " طبس : مردم شهرستان طبس همزمان با اربعین حسینی، در شهر کاظمین کشور عراق، موکب راه‌اندازی می‌کنند.

در این موکب که فعالیت آن با همکاری 45 نفر از 23 آبان و 5 روز مانده به اربعین آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه می‌یابد، روزانه 4 هزار پرس ناهار و شام تقدیم زائران شده و هر شب هزار نفر زائر نیز اسکان داده می‌شوند؛ علاوه بر این برای پذیرایی صبحانه زائران نیز تدارک دیده شده است.

مدیریت برپایی این موکب بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس است.

موکب مردم طبس در ایام اربعین در محل باب‌المراد کاظمین مستقر خواهد شد و انتخاب کاظمین به دلیل وجود بارگاه منور حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) در طبس و بارگاه پدر ایشان حضرت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین و قرابت پدر و فرزند است؛ علاوه بر این کاظمین شهری غریب و بسیار محروم است و در ایام اربعین محل مناسب و کافی برای اسکان زائران ندارد، به‌طوری که حتی بسیاری از زوار شب‌ها ناچار به خوابیدن در کف خیابان هستند؛ از نظر تغذیه‌ای نیز شرایط طوری است که حتی اهدای نان گرم هم برای زائران راضی‌کننده است و در مجموع در این شهر نیاز بیشتری به راه‌اندازی موکب وجود دارد.

مهمترین اقلام مورد نیاز برای برپایی این موکب شامل وجه نقد، برنج، قند، چای، حبوبات، شکر، روغن، آب معدنی، سویا، ماکارونی، فلفل، زردچوبه، دارچین، سبزی خشک خورشتی، آبلیمو، رب گوجه‌فرنگی، پتو، ظروف یک بار مصرف، قاشق و چنگال، چادر گروهی، چادر هیأتی، کپسول گاز 11 و 50 کیلوگرمی، گاری حمل غذا، پارچه سیاه و سبز، انواع پرچم، کیسه خواب، پارچ آب، دیگ روحی و اجاق گاز است.

اهدای اقلام غیرمصرفی می‌تواند به‌صورت امانی باشد که در این صورت، اقلام پس از پایان برپایی موکب و بازگشت به کشور، تحویل صاحبان آن خواهد شد؛ کمک‌های کالایی مردم در محل ضلع شمالی میدان امام خمینی (بازار مسگرها) جمع‌آوری می‌شود.

وجوه نقد نیز از طریق شماره کارت 8592101173631413 (بانک سپه) و 34258027560032 (بانک انصار) به‌نام ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس، قابل واریز است.

کمک‌های مردم طبس حداکثر تا 15 آبان جمع‌آوری شده و پس از آن مراحل ارسال کمک‌ها به کشور عراق پیگیری می‌شود؛ کمک‌های دریافتی پس از 15 آبان برای راه‌اندازی موکب در اربعین سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا