به گزارش یزد فردا ، روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه، نوشت: در ارتباط با تغییرات صورت گرفته در دولت برخی می گویند این تغییرات خواست اصلاح طلبان بوده و از سوی دیگر برخی نیز اذعان دارند که این تغییرات به خاطر فشار اصولگرایان است.
 
در ادامه این یادداشت که در شماره دوشنبه سوم آبان منتشر شده، آمده است: اما موضوعی که مشخص است، این است که آقای روحانی شخصیتی است که تحت فشار قرار نمی گیرند.
آقای روحانی به همان روش اعتدال عمل می کنند، همان طور که در این سه سال و اندی که از عمر دولت می گذرد راه و روش اعتدال و عقلانیت را پیشه خود ساخته اند. البته برخی انتقادات و اعتراضات در حوزه وزارتخانه ها وجود داشت؛ مثلا در مساله صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش و پرورش و حواشی پیرامون آن، یا برخی مسائل فرهنگی مربوط به وزارت ارشاد یا ورزش که در جای خود قابل تامل است. به هرحال آقای روحانی برای حفظ آرامش اخلاقی و فرهنگی کشور به این نتیجه رسیدند که تغییر و تحولاتی را ایجاد کنند و خود وزرای سه گانه نیز اعلام آمادگی نمودند که دست آقای روحانی باز باشد و بتواند در جهت مصالح بیشتر ملت خدمت کند. از این جهت برای حفظ آرامش و توجه به برخی انتقادات و نکاتی که عده ای مطرح می نمودند رییس جمهور این تغییرات را اعمال کردند. نکته بعدی این است که دولت تحرکی و تنوعی لازم داشت که بر مبنای آنها آقای رئیس جمهور خواستند که این تغییرات را رقم بزنند. البته مهم این است که وزرای جدیدی که بر سر کار می آیند چه روشی را دنبال می کنند.
 
نگارنده معتقد است دکتر روحانی این کار را برای حفظ خط اعتدال صورت داده اند. ان شاءا... مجلس و دولت در این مدت باقیمانده از عمر دولت با یکدیگر همکاری نمایند تا کشور آرامش نسبی اخلاقی خود را داشته باشد و انتخابات سالم و با شکوهی برگزار شود. وزیران معرفی شده اجمالا به علت تایید آقای روحانی دارای صلاحیت نسبی هستند. حال نوبت نمایندگان است که در مسیر اصلاح کابینه گام بردارند. شخصیت دکتر روحانی انفعالی نیست که سریعا تحت تاثیر چپ یا راست قرا بگیرند. وی دیدگاه مستقلی دارد و آن دیدگاه را تعقیب می کند.
 
این تغییرات شائبه انتخاباتی ندارد. البته هر واقعه و حادثه ای که به این شکل اتفاق بیفتد، تاثیراتی در وضعیت انتخابات و آرایش احزاب و گروه ها خواهد داشت، اما اگر اعلام شود که آقای روحانی این کار را به شکل ظاهر سازی انجام داده اند، قابل قبول نیست. چنین تغییراتی در سطح وزرا طبیعتا آثاری را در وضعیت و سرنوشت انتخابات آینده خواهد داشت.
 
آقای روحانی افرادی را به عنوان وزیر انتخاب می کند که بتواند با آنها کارکند و اصطکاکی در ادامه مسیر پدید نیاید که مانع پیشرفت کار شود. در میان وزرای پیشنهادی آقای صالحی امیری دارای نظرات کارشناسی و آکادمیک در مسائل سیاسی، اجتماعی و تربیتی است و سایر آقایانی که آقای روحانی انتخاب نموده دانش لازم را برای برای احراز این پست دارند. البته امید است مجلس سریعا بتواند این افراد را تایید کند و کار وزارتخانه ها هرچه سریع تر به پیش رود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا