به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد

شورای اسلامی شهر یزد با توجه به نامه ستاد پیاده روی اربعین جهت مساعدت، طی بررسی های به عمل آمده و توضیحات مسئولین ستاد،  یک میلیارد ریال از محل اعتبار فرهنگی شهرداری جهت مساعدت مورد تصویب قرار گرفت.

در دستور کار جلسه امروز شورای اسلامی شهر یزد موضوع کمک یک میلیارد ریالی شهرداری یزد به ستاد اربعین برای مشارکت در برگزاری مراسم پس از بررسی اعضای شورای اسلامی شهربه تصویب رسید.

حجت الاسلام عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی امروز، با اشاره به اینکه حرکت عظیم مردم مسلمان از کشورهای مختلف از جمله مردم ایران، به مناسبت اربعین به سمت کربلا نمایش قدرت و آبرویی برای جهان اسلام است گفت: این پیاده روی به عنوان یک مانور همبستگی هم تلقی می شود و بنابراین باید همه کمک کنیم اربعین با عزت و در طراز مهم ترین رویداد جهان اسلام، هماهنگ، منضبط، آبرومند و با امنیت کامل برگزار شود.

شهردار یزد هم در این زمینه گفت: قرار است  تعداد 40 نیروی خدمات و 3 دستگاه خودرد خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به شهر کاظمین فرستاده شود که  این اکیپ کارهای نظافتی و خدماتی را انجام خواهند داد.

حسینی دبیر ستاد پیاده روی اربعین ضمن تشکر و فدردانی از همکاری شورای اسلامی شهر یزد و شهرداری با این ستاد گفت: امسال بیش از ۳۰ هزار نفر زائر در پیاده‌روی اربعین از یزد شرکت می‌کنند و با همکاری هیات رزمندگان اسلام برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) موکب‌هایی در کربلا برپا خواهد شد و تلاش دارد در چند روز حضور زائران درعراق، روزانه بیش از یک میلیون پرس غذا بین زائران توزیع کند.

دیگر دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر یزد بحث حصار کشی زمین های رهاشده شهر بود که این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه بصورت تخصصی بررسی شده بود و در نهایت در صحن شورا مطرح و پس از ارائه نظرات موافق و مخالف مقرر گردید شهروندانی که تا پایان سال جاری جهت حصار کشی زمینه های رها شده خود در شهر اقدام کنند از تخفیف 20 درصدی عوارض حصارکشی برخوردار خواهند شد و از ابتدای سال 96 ، هزینه عوارض حصارکشی  بصورت ماهیانه 50 هزار تومان و سالیانه 600 هرار تومان اخذ خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا