معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران از ارسال دو نامه ازسوی فرمانداری و شورای شهر به شهرداری تهران درباره تخریب پاساژ علاءالدین خبر داد.
 
علی‌اصغر ناصربخت از ارسال نامه‌ای توسط رییس شورای شهر تهران به شهردار تهران در خصوص ارائه طرح اجرایی شهرداری تهران در رفع تخلف پاساژ طبقه هفتم علاءالدین خبر داد و افزود: در چند روز گذشته اظهارات متفاوتی از سمت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نامه فرمانداری به رییس شورای شهر تهران منتشر شد.
 
وی تاکید کرد:‌ در حالی نامه فرمانداری منتشر شد که این کار تخلف محسوب می‌شود اما موضع فرمانداری تهران در مقابل همه این اظهارنظرات صبر و شکیبایی بود. برخی از اعضای محترم این نامه را مجهول‌الهویه، نماد تخلف در شهر تهران و یا عذرخواهی فرمانداری خواندند. اظهارنظرهایی که به درد کسانی می‌خورد که در وقت انتخابات قصد مطرح کردن خود را دارند اما به تبعیت از دولت یازدهم که اهل جار و جنجال نیست ما نیز در مقابل همه این اظهارنظرها صبر و شکیبایی داشتیم.
 
وی بااشاره نامه نگاری چمران به قالیباف درباره پاساژ علاالدین، ادامه داد: رونوشت این نامه به فرمانداری نیز ارسال شده که نشان می‌دهد ایشان پذیرفته‌اند که برای اجرای این حکم در خیابان پرتردد جمهوری اسلامی نیازمند تدابیر و تمهیدات خاص است و نمی‌شود کلنگ به دست گرفت و سقف این خیابان را برداشت.
 
ناصربخت در تشریح جزئیات این نامه گفت: در این نامه شهرداری موظف شده تا طرح اجرایی خود را در خصوص رفع تخلف طبقه هفتم پاساژ علاءالدین ارائه کند. این موضوع یکی از مصوبات شورای تامین شهرستان تهران بود که در حال حاضر توسط شورای شهر تهران نیز از شهرداری تهران درخواست شده است.
 
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران ادامه داد: فرمانداری تهران نیز نامه‌ای خطاب به شهردار تهران ارسال کرده است تا نمایندگان شهرداری تهران برای برنامه اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران در خصوص پاساژ علاءالدین معرفی شوند تا پس از بررسی ابعاد مختلف این طرح اگر مشکلی از ابعاد مختلف ایجاد نمی‌کرد حکم به اجرا در بیاید.
 
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به اظهارات مدیرکل حریم شهرداری تهران گفت: احاله برخورد با تخلفات شهرک زیتون به نظر شورای تامین شهرستان، نشان از بی اطلاعی مواد قانون است.
 
متاسفانه مجموعه شهرداری تهران در سازمان‌های مختلف و ادارات کل آن از وضعیتی که در سطح شهر وجود دارد و مسائل مختلف شهر اطلاع ندارند. در حقیقت شهرداری تهران به مجموعه غیرمنسجمی بدل شده که از مسائل شهر بی‌خبر است لذا نمی‌خواهم از واژه کذب برای اظهارات مدیرکل حریم شهرداری تهران استفاده کنم اما قطعا صحبت‌های ایشان درست نیست.
 
وی افزود: در خصوص ساخت و سازهای درون شهرک زیتون بنده هیچ قیاسی با مجموعه علاءالدین انجام ندادم لذا دادن چنین نسبتی به مصاحبه بنده نادرست است.
 
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران تاکید کرد: حساسیت فرمانداری تهران نسبت به شهرک زیتون به این دلیل است که این منطقه باید ایزوله بشود چرا که فضای تنفس برای شهر تهران محسوب می‌شود، تهرانی که از آلودگی هوا بسیار رنج می‌برد. در این منطقه پارک جنگلی خوجیر واقع شده که نباید هیچگونه ساخت و سازی در این منطقه انجام شود.
 
ناصربخت با اشاره به اینکه مدیرکل حریم شهرداری تهران برخورد با تخلفات را منوط به دستور شورای تامین شهرستان کرده است، گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشد که قانون منع گسترش شهر تهران حداقل موضوعی است که یک مسئول ذیربط باید بداند لذا شهرداری تهران مکلف است با کلیه ساخت و سازهای حریم شهر تهران مقابله کند و ضمن تخریب این ساخت و سازها از ادامه هرگونه ساخت و سازی جلوگیری کند. بی‌تردید احاله این موضوع به شورای تامین استان امر غلطی است.
 
وی ادامه داد: در موضوع شهرک زیتون توسط آقای تورگ که در مجموعه قضایی تهران هستند حکمی برای شهرداری آن منطقه بر اساس گزارش‌های خود شهرداری صادر می‌شود و مجموعه انتظامی مکلف می‌شود ضمن همکاری با شهرداری منطقه نسبت به بخشی از بناهایی که به صورت دیوارچینی در این شهرک انجام شده حکم قانون را اجرا کند و با این تخلفات برخورد لازم صورت گیرد.
 
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران با اشاره به تشکیل کمیته امنیتی شورای تامین شهرستان و جلسه‌ای مجزا با دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای پشتیبانی‌های لازم در خصوص اجرای حکم قانونی کمیسیون ماده 100 در خصوص شهرک زیتون، گفت: در دو مرحله همه مقدمات لازم برای اجرای این حکم از جمله حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی فراهم شد اما در آخرین لحظات شهرداری منطقه از وظیفه خود که اجرای قانون بود سر باز زد. در حقیقت تا به امروز نتوانسته‌ایم با تخلف صورت گرفته در این منطقه برخورد کنیم در حالیکه اجرای این حکم وظیفه شهرداری تهران است.
 
ناصربخت تاکید کرد: شهرداری باید وظیفه قانونی خود را رأسا در آنجا انجام دهد در حالیکه از اجرای این حکم به عنوان وظیفه خود سر باز می‌زند.
 
وی تاکید کرد: فرمانداری تهران قطعا با اجرای حکم کمیسیون ماده 100 موافق است حکمی که توسط دیوان عدالت اداری به تایید رسیده است و شهرداری تهران مکلف است این حکم را تحت تدابیر خاص و در نظر گرفتن تمهیدات لازم اجرا کند اما اجرای این حکم باید در حالی اجرا شود که برای شهروندان ایجاد خطر و مزاحمت نکند. قطعا اجرای این حکم نباید خطر جانی و مالی برای شهروندان در پی داشته باشد. شهرداری تهران باید اراده اجرای حکم را داشته باشد ما نیز کمک خواهیم کرد اما به هیچ عنوان اقدام کورکورانه و بدون برنامه را تایید و همراهی نخواهیم کرد.
 
به گزارش ایسنا، حسین خانلری، مدیرکل حریم معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران در پاسخ به اظهارات معاون فرمانداری تهران در ارتباط با تخریب تخلفات ساختمان علاءالدین و تخلفات شهرک زیتون تاکید کرد و گفت: قیاس موضوع شهرک زیتون و ساختمان علاءالدین درست نیست.
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا