در نشست دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري يزد با مشاوران فرمانداران در امور بانوان و خانواده و مديران كانون هاي فرهنگي و اجتماعي حوزۀ بانوان دربارۀ طرح هاي خوداشتغالي و توانمندسازي زنان و فعال كردن كانون هاي فرهنگي اجتماعي بانوان در سطح استان هم انديشي شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست گروه كاري اشتغال و توانمندسازي دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري روز دوشنبه سوم آبان ماه با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري، مشاوران فرمانداران در امور زنان و خانواده و مديران عامل كانون هاي فرهنگي اجتماعي حوزۀ بانوان استان در بوستان طوبي يزد برگزار شد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري در اين نشست بر استفاده از ظرفيت كانون هاي فرهنگي و اجتماعي در حوزۀ اشتغال بانوان تأكيد و دربارۀ طرح هاي پژوهشي و اجرايي در زمينۀ اشتغال بانوان نكاتي بيان كرد.
«رقيه كرمانيان» از حضور انجمن بانوان كارآفرين تهران در يزد خبر داد و گفت: هدف از اين حضور بهره مندي از تجربيات كارآفرينان است كه با برگزاري كارگاه آموزشي همراه خواهد بود.
وي همچنين به برگزاري همايش تجليل از مادران نمونۀ استان در آينده اي نزديك اشاره كرد و از مشاوران فرمانداران و مديران عامل كانون هاي فرهنگي و اجتماعي بانوان خواست براي تعيين شاخص هاي مادر نمونه هم انديشي كنند.
كرمانيان بيان كرد: استانداري يزد براي اشتغال بانوان و توانمندسازي آنها اتاق فكر تشكيل داده و شايسته است شهرستان ها نيز براي بهره مندي از ديدگاه صاحب نظران و ارتقاي وضع اشتغال بانوان شهرستان خود تكاپو كنند.
مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري يزد در پايان سخنان خود طرح فعال كردن تشكلهاي اجتماعي براي بانوان و به عهده گيري هدايت آنها توسط كانون هاي فرهنگي و اجتماعي را خوب ارزيابي كرد.
در اين جلسه مديران زن كانون هاي فرهنگي و اجتماعي استان و مشاوران فرمانداران طرح هاي پيشنهادي خود دربارۀ ارتقاي وضع اشتغال بانوان و توانمندسازي آنها را بيان كردند و دربارۀ تجربۀ تعاوني هاي هميار بانوان، فعال كردن تشكلهاي اجتماعي براي بانوان، اختصاص فضايي براي شبكه سازي تشكل هاي اجتماعي حوزۀ بانوان و ايجاد بازارچه هاي خوداشتغالي در شهرستان ها تبادل نظر كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا