وحیدرضا خباززاده یزدی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با صدای شهر از تمدید طرح تخفیف عوارض شهرداری تا پایان آبان ماه خبر داد و افزود: طرح تخفیف عوارض شهرداری تا سی ام آبان ماه برای مدت یک ماه در شورای اسلامی شهر یزد تمدید گردید و شهروندانی که موفق به پرداخت عوارض خود نشده اند می توانند در مدت تعیین شده به شهرداری مراجعه نموده واز 30 درصد تخفیف عوارض استفاده نمایند.

وحیدرضا خباززاده یزدی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با صدای شهر از تمدید طرح تخفیف عوارض شهرداری تا پایان آبان ماه خبر داد و افزود: طرح تخفیف عوارض شهرداری  تا سی ام آبان ماه برای مدت یک ماه در شورای اسلامی شهر یزد تمدید گردید و شهروندانی که موفق به پرداخت عوارض خود نشده اند می توانند در مدت تعیین شده به شهرداری مراجعه نموده واز 30 درصد تخفیف عوارض استفاده نمایند.

وی با تاکید بر تعریف پروژه های سرمایه گذاری در شهر جهت جذب سرمایه گذاران برای شهر، یادآور شد: با توجه به گستردگی شهر یزد و افزایش جمعیت شهری، تنها با گرفتن عوارض نمی توان شهر را اداره نمود و مدیران شهر و اعضای شورا باید با همفکری و تدبیر درست درآمد پایدار برای شهر در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شهرداری در جذب سرمایه گذاران موفق نبوده است که برای این منظور باید تدبیری اندیشیده شود تا سرمایه گذاران خارج از استان و کشور برای سرمایه گذاری سودآور برای شهر وارد استان شوند و از پتانسیلهای استان یزد بهره مند گردند.

وی با اشاره به وجود طرحهای بسیار برای شهر از جمله فرهنگی ، شهرسازی ، فنی و عمرانی و غیره گفت: در یزد پروژه های زیادی برای توسعه و آبادانی شهر تعریف شده است که مسئولین استان و شهر می توانند با تعامل و یکپارچگی آنها را اجرایی نمایند.

وی همچنین از آسفالت بیشتر مناطق سطح شهر یزد خبر دادو اظهارامیدواری نمود که این حرکت تا پایان سال به همین منوال ادامه یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نیاز شهروندان به امکانات رفاهی تفریحی و ورزشی در سطح شهر تصریح کرد: یکی از برنامه های دور چهارم شورا بهسازی و ساخت پارکها در مناطق و محلات مختلف سطح شهر می باشد  و از بدو این دوره شورا پارکهای بسیاری در مناطق و محلات از جمله پارک بزرگ حسن آباد ، پارک مهرآوران ، پارک طبیعت و پارک بانوان در امامشهر و ... احداث شده است و این اقدامات در حال حاضر نیز ادامه دارد و احداث فضای سبز و امکانات رفاهی تفریحی در دستور کار شورای شهر و شهرداری می باشد که امید است این اقدامات مورد رضایت شهروندان قرار گیرد و آنها بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

وی با اشاره به ساماندهی مسیر رودخانه سطح شهر خبر داد: طی بررسی های صورت گرفته برای این منظور مسیر پیاده روی گردشگری در نظر گرفته شده است که در حال حاضر طرح های آن آماده و در دست اقدام است .

همچنین این مقام مسئول از تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح آیت الله خاتمی تا پایان ماه جاری خبر داد و از زحمات بی شائبه مسئولین امر قدردانی نمود.

وی در خصوص ساماندهی دست فروشان، اظهارداشت: با پیگیری شورای شهر در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و اداره اجرائیات شهرداری با ساماندهی که صورت داده است در حال حاضر وضعیت معابر شهری بسیار بهتر از قبل شده و امید است شهروندان در این زمینه یاری گر شهرداری باشند و به حق و حقوق عابرین پیاده توجه شود.

رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر احداث زمینهای ورزشی در سطح محلات خاطرنشان کرد: با پیگیری شورای شهر بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال جاری در این خصوص اختصاص یافته است که مقرر گردیده در مکانهایی که زمین ورزشی وجود ندارد، شناسایی و جهت احداث آنها اقدامات مقتضی معمول گردد.

وی در پایان با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر و افزایش 23 الی 43 درصدی تعرفه خدمات مهندسی ، گفت: این شورا با محوریت شهرداری در راستای تسریع در صدور پروانه ساختمانی و کاهش تخلفات ساختمانی تدابیر خوبی از جمله معافیت در اخذ عوارض جهت ساخت ساختمانهای مسکونی تا 400 متراندیشیده است ولی سازمان نظام مهندسی استان در اقدامی تعرفه خدمات مهندسی را افزایش داده که بنده به نمایندگی از مردم شریف یزد از این مسئله شدیداً گله مند می باشم و اعتراض خویش را نسبت به این مورد اعلام می نمایم و از مسئولین استان به ویژه استاندار محترم و مسئولین نظام مهندسی درخواست دارم تا نسبت به نرخ این تعرفه تجدید نظر نمایند تا در آینده شاهد کاهش تخلفات ساختمانی در سطح شهر باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا