سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد به وجود ۳۲ طرح عمرانی نیمه تمام در یزد اشاره کرد و گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی هلال‌احمر یزد ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عباس احدپور سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد در نشست مجمع نمایندگان استان با 13 مدیرکل ادارات یزد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 274 حادثه توسط هلال احمر یزد ثبت شده است، اظهار داشت: تعداد تیم‌هایی که در این عملیات‌ها حضور داشتند شامل 32 تیم حوادث ترافیکی، هشت تیم کوهستان، 14 تیم آوار، 54 تیم پیش بیمارستانی، 20 تیم سیلاب، 40 تیم اسکان اضطراری، دو تیم عملیات پشتیبانی، 20 تیم تغذیه در بحران، 16 تیم حمایت روانی، هشت تیم روستایی، 12 تیم توان افزایی بوده‌اند.

وی  مجمع این تیمها را 226 تیم دانست و گفت: حفظ و نگهداری این تیمها نیازمند هزینه‌های سنگینی هستیم تا ظرفیت این تیم‌ها را بتوانیم به صورت دائم به روزرسانی و استفاده کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: این تیم‌ها در 10 پایگاه ثابت در سطح استان یزد به مردم خدماترسانی کرده و در برای امدادرسانی به مردم در حوادث حضور پیدا می‌کنند.

احدپور گفت: هلال احمر در زمینه تامین دارو در موارد مورد نیاز هزینه‌های زیادی انجام می‌دهد که درخواست داریم اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شود تا مراجعه کنندگان به هلال احمر دست خالی برنگردند.

وی  به اعزام 10 کاروان سلامت در بحث داوطلبان به همراه 11 پزشک عمومی، سه پزشک متخصص، 24 پیراپزشک و 98 نفر داوطلب اشاره کرد و گفت: در طرح همای رحمت برای نیازمندان 64 خانه داوطلبی راه‌اندازی کردیم که 659 نفر عضو داوطلب و 222 نفر خیر در این خانه‌ها حضور داشتند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: چهار هزار و 114 سبد غذایی به مبلغ سه میلیارد و 771 میلیون ریال توسط این خانه‌های داوطلبی بین نیازمندان توزیع شده است.

احدپور  به وجود 32 طرح نیمه تمام عمرانی در هلال احمر استان یزد اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این طرحهای نیمه تمام حدود 143 میلیارد ریال نیاز است که برای 12 طرح بالای 80 درصد این طرح‌های نیمه تمام اعتبار در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا