یزدفردا رفاهی گفت: دو دوره همزمان طرح آینه برای 42 نفر از بانوان شاغل در دادگستری با حضور دو استاد کشوری برگزار شد.
روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، دو دوره همزمان طرح آینه برای 42 نفر از بانوان شاغل در دادگستری با حضور دو استاد کشوری اجرا شد.

سید علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در این رابطه گفت: هدف این طرح، ارتقاء تحول فردی و اجتماعی و زدودن زنگارهایی است که در طول زمان بر روی آینه فطرت الهی انسان نشسته است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بر اساس آموزه‌های اخلاقی و اعتقادی اسلام طراحی شده است که با آگاهی از خود و خویشتن شناسی، شناخت استعدادها، رفع نقاط ضعف و افزایش توانایی‌ها و همچنین برنامه‌ریزی و هدف گذاری در زندگی، سیر تحول رو به تعالی را برای افراد رقم زند.

این مقام قضایی افزود: دوره اخیر 42 نفر در دو کلاس 21 نفره با حضور اساتید کشوری از 24 آبان به مدت سه روز آموزش دیدند.

وی در خصوص نتیجه بخش بودن گذراندن این دوره برای برخی از متهمین و مجرمین نیز اظهار کرد: در استان یزد برای اولین بار در کشور طرح آینه برای متهمین متظاهر به روزه خواری، ایجاد کنندگان آلودگی صوتی و بدحجابی برگزار می‌گردد و این در حالی است که این متهمین در گذشته به دادسراها ارجاع داده شده و پس از تشکیل پرونده محکوم به شلاق و یا جزای نقدی می‌شدند.

رفاهی تصریح کرد: نباید اجازه داد یک جوان که از روی غرور جوانی یک جرم کوچک را مرتکب شده است پرونده دار شود بلکه می‌توان با برگزاری یک دوره طرح آینه مشی و منش یک فرد را تغییر داد و فرد را به سمت یک زندگی هدفمند رهنمون کرد.

وی از صدور 25 رأی در دستگاه قضایی استان یزد در رابطه با گذراندن طرح آینه خبر داد و بیان کرد: اگر هدف از مجازات حبس اصلاح افراد مجرم باشد؛ اجرای طرح آینه در برخی از موارد می‌تواند بسیار موثرتر باشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا