آیت الله محمدرضا ناصری عصر امروز در گرد‌همایی "رهروان مکتب حسینی" اظهار داشت: توطئه ای در یزد علیه روضه‌ها و مجالس امام حسین(ع) چند سالی است که ایجاد شده است.

وی این توطئه را با بهانه افسردگی مردم یزد به دلیل حضور در روضه‌ها دانست و گفت: این افراد بیان می‌کنند که این روضه‌ها را باید کم کرد و به جای آن مجالس کنسرت و شادی آورد تا افسردگی‌ها برطرف شود.

امام جمعه یزد عنوان کرد: چند روز قبل هم در یزد آقایی سخنرانی و بیان کرد که اگر افراد گناه هم بکنند از لحاظ دین مشکلی نیست و باید مجالس روضه کم و مجالس شادی و کنسرت افزایش پیدا کند.

آیت الله ناصری این اقدامات را توطئه‌ای علیه دین و روضه‌ها دانست و گفت: هیچ یک از مردم یزد افسردگی ندارند و همه سرحال، شاد و پا به‌کار هستند و اگر تلاش و سختکوشی مردم نبود تشکیلات دولتی هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: یزد علاوه بر اینکه خودش را اداره می‌کند بیش از 100 هزار مهمان خارجی دارد که آنها را هم هدایت و حمایت می‌کند و 23 سال در کنکور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و چنین مردمی اصلا افسرده نیستند.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل گرانی، بیکاری و اقتصادی نباشد این مردم هیچ مشکلی ندارند و اصلا افسردگی برای مردم یزد معنی ندارد، خاطرنشان کرد: حضور در روضه‌ها افسردگی نیست و طرح چنین مسئله‌ای توهین به مردم یزد است.

امام جمعه یزد زنده بودن اسلام و ایران را به دلیل همین روضه‌ها و عزاداری‌ها دانست و گفت: یزد حسینیه ایران است و این هیئت‌ها و عزاداریها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه ما باید این توطئه را به خوبی بشناسیم و نباید هیچ بهانه‌ای به دست آنها بدهیم، تصریح کرد: مواردی که خلاف است و ارتباطی به امام حسین(ع) و عزاداری ندارد را نباید در مراسمهای محرم و صفر و دیگر ایام انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه استفاده از علم‌ها، زنجیرزنی، تبل، شتر و اسب و مواردی از این قبیل باید کنار گذاشته شود، گفت: موضوع بعدی در ارتباط با تعزیه است، اگر قرار است تعزیه برگزار شود باید یک جایگاه مشخصی برای آن در نظر گرفته شود و تعزیه در این نقاط برگزار شود.

وی افزود: الان هم یکی دو محل برای تعزیه‌خوانی در یزد در نظر گرفته شود و در این ایام تعزیه برگزار کنند اما اینکه در قالب تعزیه لباس تن افراد می‌کنند و سوار وانت شده و در خیابان به راه می‌افتند، برای استان یزد مناسبت نیست.

امام جمعه یزد محتوای اشعار مداحان را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و گفت: محتوای اشعار و سبک خواندن‌ها باید به گونه‌ای باشد که سبب بی‌احترامی به ساحت اهل بیت(ع) نشود.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: مطالبی که در روضه‌ها و سخنرانی‌ها بیان می‌شود باید کاملا مستند باشد و به هیچ عنوان مطالب خلاف واقع در عزاداری‌ها بیان نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا