سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد در نشستی با روسای شعب جمعیت هلال احمر استان با محوریت مباحث آموزشی از تدوین برنامه های بلند مدت آموزشی برای تحقق اهداف جمعیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، «عباس احدپور» اظهار کرد: اجرای برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان یزد با توجه به آموزش موفق‌تر خواهد بود از این رو لازم است که محتوا و برنامه‌های آموزشی در سطوح بالا برای متقاضیان تدوین شود.

وی بابیان اینکه تحقق اهداف، یادگیری و کسب تجربه از مزایای ارائه آموزش است، افزود: یکی از رسالت‌های جمعیت هلال احمر در کشور، اعتماد سازی در جامعه است که با ابزار آموزش می‌توان برای انجام این رسالت، استفاده کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه لازم است همه دستگاه‌ها یک درصد از بودجه خود را برای آموزش صرف کنند، ابراز کرد: هر چه آموزش دقیق‌تر باشد، نتایج موفق‌تری از اقدامات حاصل خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد هم در این نشست، از تهیه و ابلاغ سند آموزشی استان از سوی مدیریت بحران استانداری یزد خبر داد و افزود: این سند از سوی وزارت کشور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است که دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران را برگزار کنند.

«احمد لجه» افزود: تفاهم نامه آموزشی بین مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان یزد منعقد شده است تا در مرحله اول 4 هزار نفر به مدت 8 ساعت آموزش‌های لازم را با همکاری این دو دستگاه فراگیرند و هزینه برگزاری دوره‌ها نیز به عهده اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد خواهد بود.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان نیز دوره‌های ارزیابی و دانش افزایی در حال برگزاری است تا دوره‌های آموزشی در بالاترین سطح کیفیت برگزار شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد یکی از طرح‌های آموزشی این جمعیت را طرح خادم معرفی کرد وافزود: همه شهروندان یزدی می‌توانند در این طرح مشارکت کرده و آموزش های لازم را برای مواقع اضطراری فرا بگیرند.

گفتنی است، در پایان این مراسم روسای شعب، مشکلات و پیشنهادات مربوطه به حوزه آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان خود را بیان کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا