امام جمعه شهرستان مهریز در بازدید از مجتمع صنعتی کشتارگاهی در حال ساخت اين شهر، گفت: از سرمايه‌گذار واقعي و توسعه نگر، حمايت جدي مي‌كنم.

ابوالفضل ابویی خبرنگار مهریز:امام جمعه شهرستان مهریز در بازدید از مجتمع صنعتی کشتارگاهی در حال ساخت اين شهر، گفت: از سرمايه‌گذار واقعي و توسعه نگر، حمايت جدي مي‌كنم.

حجت السلام "علی برهان" در بازدید از مسجد و سالن‌های در حال ساخت اين کشتارگاه به اهمیت امور دینی در تامین غذا و نیازهای خوراکی مردم اشاره کرد و افزود: مطالب فراوانی در مورد حلال بودن طیبات و خوراکی‌ها در قرآن کریم و احادیث معصومین (ع) آمده است که فعالان این عرصه باید به این مهم توجه خاص داشته باشند .

وی در ادامه اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه مسئولین مرتبط و به ويژه كشتارگاه را تهیه غذای حلال و سالم برای مردم خواند و عنوان كرد: توجه به این امر در شرع مقدس اسلام یک اصل مهم است که استفاده از غذای سالم و حلال برای داشتن جامعه ای سالم بسیار مهم است .

برهان با تاکید بر این که رعایت واجبات موجب عبودیت انسان و اطاعت از دستورات خداوند است، افزود: مصرف گوشت با ذبح شرعی یک واجب ضروری است که رعایت آن به طور قطع برای سلامت افراد جامعه لازم است.

امام جمعه مهریز با تاکید بر حمایت جدی خود از سرمایه‌گذار اين مجتمع کشتارگاهی صنعتی مهریز، از وی به عنوان یک سرمایه‌گذاران واقعی که نگاه توسعه‌ای به استان و شهرستان مهریز دارد، نام برد و گفت: از تمام سرمایه‌گذاران واقعی و توسعه نگر که آبادانی و پیشرفت شهرستان مهریز را مد نظر خود دارند، حمایت جدی می‌کنم.  

وی با بیان اینکه نباید به اشتغال موجود درشهرستان بسنده کرد و باید فراتر از آن گام نهاد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات مهریز را در حوزه‌های مختلف همچون اشتغال، سرمایه، درآمد و فقر حل کنیم، بی‌تردید بخش اعظمی از اینها با ایجاد اشتغال برطرف می‌شود.

امام جمعه مهریز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه‌ی اقتصاد مقاومتی، گفت: باید موانع و مشکلات بر سر راه تولید در شهرستان شناسایی و برای رفع آن تلاش شود.

"مهدی ناصر بافقی" مدیر عامل کشتارگاه صنعتی در حال ساخت شهرستان مهریز نیز ضمن تشکر از حضور امام جمعه شهرستان مهریز در اين مجموعه، با اشاره به این که این کشتارگاه یکی از مجهزترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور است و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی ۸۵درصدی برخوردار است، گفت: برای ساخت این کشتارگاه تاکنون بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وي افزود: با شروع بکار این مجتمع ظرفیت کشتار در این واحد طبق اعلام دامپزشکی در هر شیفت کاری هزار و ۲۰۰ راس دام سبک و ۱۱۰راس دام سنگین است.

ناصر بافقي یادآور شد: این مجموعه شامل چهار خط کشتار دام سبک و دو خط کشتار دام سنگین است و از بخش‌هایی نظیر سالن بسته بندی، سردخانه، سالن پالایش، ساختمان اداری، رستوران، استراحتگاه، واحدهای رفاهی چوبداران و رانندگان، تصفیه خانه مجهز فاضلاب و همچنين نمازخانه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا