مدیرکل زندان های استان یزد با انتقاد از برخی نگرش های منفی در جامعه نسبت به زندانیان گفت: باید نگرش به زندانیان بعد از آزادی تغییر یابد تا موجب طرد این افراد از اجتماع و محیط کار نشود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ رضا ذوالفعلی نژاد روز یکشنبه در نشست با فرماندار خاتم با بیان اینکه همه زندانیان جرائم عمد و خلاف قانون را انجام نداده اند و بسیاری از آنها به دلایل سهل انگاری در زندگی به زندان افتاده اند افزود: حمایتی که اجتماع باید از این قشر داشته باشد، وجود ندارد و این امر موجب نگرانی و بروز آسیب های اجتماعی می شود.

وی ایجاد فضای کار را برای زندانیان مهم خواند و یادآور شد: باید این فرهنگ در جامعه ترویج شود که هر زندانی به صورت بالقوه یک فرد متخلف و خطرناک نیست و باید با همکاری مسئولان فضایی ایجاد شود تا آنان زمانی که از محیط اجتماع دور هستند با انجام کار بتواند ضمن کسب درآمد برای خانواده، حرفه آموزی نیز انجام دهند و بعد از آزادی با مشکلی مواجه نشوند.
ذوالفعلی نژاد تراکم جمعیت زندانیان درفضای موجود زندان ها را از مشکلات این بخش دانست و بر بهبود فضای بازداشتگاه ها، زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت تاکید کرد.
وی افزود: باید با توسعه کیفی زندان ها، اقدامات تربیتی را افزایش دهیم که انجام این امور از توان اداره کل زندان ها به تنهایی ساخته نیست و کمک سایر دستگاه ها از جمله فرمانداران شهرستان ها را می طلبد.
فرماندار خاتم نیز در ابتدای این نشست گزارشی از حمایت فرمانداری از بازداشتگاه خاتم را ارائه و تشکیل انجمن حمایت از زندانیان را در شهرستان گام مهمی در جهت حمایت از خانواده زندانیان و کاهش آسیب های اجتماعی آنها برشمرد.
محمد زاده رحمانی با تبیین موقعیت جغرافیایی شهرستان خاتم و واقع شدن این شهرستان در مسیر قاچاق کالا و مواد مخدر خاطرنشان کرد: بیشتر زندانیان بازداشتگاه این شهرستان را افراد غیربومی و عبوری از شهرستان تشکیل می دهند و ساخت و توسعه این بازداشتگاه کمک زیادی به تسهیل اموردادگستری و نیروی انتظامی شهرستان کرده است. 
دادستان عمومی و انقلاب خاتم نیز توسعه بازداشتگاه خاتم بخصوص ایجاد کارگاه های حرفه آموزی در جوار آن را مورد تاکید قرارداد.
ابوالفضل توکلی ضمن ارائه گزارشی از خدمات انجمن حمایت از زندانیان، پشتیبانی و مشاوره مسئولان اجرایی شهرستان برای پیشبرد اهداف این انجمن را ستود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا