در برگزاری نمایشگاه هر بار چیزی در حدود 400 شغل ایجاد می شود .باید برای این ایجاد اشتغال ارزش قائل شد . تقریبا هشتاد درصد مشاغل در این نمایشگاه ها فعالیت می کنند / وی در ادامه گفت : در یزد بازار نقد داغ است و نقد هم خوب است اما با توجه به فضای فعلی هر کس بخواهد کاری انجام بدهد از ترس همین نقد ها فعالیت خود را متوقف می کند .اگر نمایشگاه ها تقویت بشوند و رونق پیدا کنند قطعا بخشی از مشکلات و معضلات جامعه هم حل می شود .

یزدفردا "مصطفی بوستانی مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان یزد در نشست خبری نمایشگاه ساختمان ، مصالح ساختمانی  و تاسیسات که در محل دائمی  نمایشگاه های بین المللی یزد برگزار شد  گفت : نمایشگاه جایگاه ویژه ای در جذب سرمایه های داخلی و خارجی دارد ، در همه استان ها همه رسانه ها فعالیت های صنعتی و نمایشگاهی را به سمع و نظر مردم جامعه  می رسانند ، برگزاری  نمایشگاه جنبه های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و تجاری دارد ، در زمان تحریم با استفاده از همین نمایشگاه ها توانستیم تحریم ها را  دور بزنیم البته اینم فعالیت در استان کمرنگ بوده است .

 به گزارش خبرنگار یزدفردا  مصطفی بوستانی در ادامه گفت : ما در حال انجام دو فعالیت هستیم که یکی برگزاری نمایشگاه و دیگری توسعه فضای نمایشگاه در محل کنار گذر جاده کمربندی یزد است ، به صورت رسمی مقرر شده است که با حضور مقامات کشوری وزارت خانه سالن بی نظیری که در آن محل ساخته شده که با عرض بسیار زیاد و بدون ستون وسط قابل استفاده بهینه در امور نمایشگاهی است  افتتاح شود ، با تدابیری که در آن محل اندیشیده شده است تمامی نیاز های بازدید کننده و غرفه دار چه داخلی و چه خاری دیده شده است .

مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان یزد گفت : در استان های دیگر رسانه ها نقش بسیار مهمی در برگزاری نمایشگاه ها دارند ، نمایشگاه جایگاه بسیار ویژه ای است برای صنعت ، اقتصاد و اللخصوص در یزد با عنایت به بحث گردشگری و توجه مسئولین به آن می توانیم توسعه صنعت  گردشگری را با ایجاد نمایشگاه ها فراهم کنیم .

براساس گزارش خبرنگاریزدفردا مدیر نمایشگاه در زمینه اصلاع رسانی  نیز گفت: صدا و سیما هم  در اطلاع رسانی امور نمایشگاهی نقش بسزایی دارد البته از سال 94 به بعد با توجه به تغییرات مدیریتی از طرف این سازمان مورد بی مهری قرار گرفته ایم و تقریبا فعالیت های نمایشگاهی ما منعکس نشده است .

 وی در ادامه گفت : در یزد بازار نقد داغ است و نقد هم خوب است اما  با توجه به فضای فعلی هر کس بخواهد کاری انجام بدهد از ترس همین نقد ها فعالیت خود را متوقف می کند .اگر نمایشگاه ها تقویت بشوند و رونق پیدا کنند قطعا بخشی از مشکلات و معضلات جامعه هم حل می شود .

بوستانی در ادامه افزود:در برگزاری نمایشگاه هر بار چیزی در حدود 400 شغل ایجاد می شود .باید برای این ایجاد اشتغال ارزش قائل شد . تقریبا هشتاد درصد مشاغل در این نمایشگاه ها فعالیت می کنند .  در زمان برگزاری نمایشگاه مشاورین در سطح تحصیلات عالیه دکتری در رشته های معماری، عمران و سایر رشته های مرتبط به مردم مشاوره می دهند .




 
 
 
 

 
 
 
 



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا