حمید فخر الدین قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان یزد در نشست خبری آغاز سر شماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 گفت : سرشماری فعلی هشتمین سرشماری نفوس و مسکن است که انجام می شود ، اطلاعاتی هم که از این سرشماری به دست می آید برای استفاده در اختیار همه ارکان نظام قرار می گیرد و مختص به یک قوه نیست ، باید بگوییم  سرشماری ، تمام شماری خصوصیات تمام واحد های مورد نظر و ثبت خصوصیات آن ها است .

حمید فخر الدین در ادامه گفت : در این سرشماری سه مرحله کلی وجود داشت که مرحله اول آن از سال نود و دو استارت خورده است که مشخص شد 25 میلیون خانوار با ساتفاده از 21 هزار تبلت در سطح کشور مورد سرشماری قرار خواهند گرفت  و در استان هم انتظار می رود 316 هزار خانوار وجود داشته باشد که با استفاده از 400 تبلت این سرشماری اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: زمان تکمیل پرسشنامه بین هشت تا بیست دقیقه خواهد بود خانوار باید به صورت اینترنتی اطلاعات خود را ثبت کنند و در زمان مراجعه مامور آمار فقط لازم است کد رهگیری را در اختیار مامور آمار قرار دهند . اگر فردی بتواند به حد نصاب زمانی معمولی با سیستم کار کنمد  و یک خانواده چهار نفری را در سیستم ثبت کند  چیزی در حدود هشت دقیقه طول می کشد تا خانوار اطلاعات خود را وارد کنند .

فخر الدین در ادامه گفت :  مامورین آمار ما موظف اند در روز  سی و پنج خانوار را در سیستم خود ثبت کنند . کسانی به عنوان مامور آمار انتخاب می شوند باید یک ماه به صورت تمام وقت در اختیار ستاد سرشماری استان باشد ، گفتنی است استفاده از تبلت در این امر سرعت را بالا برده اما کار را پیچیده کرده است .  بر آورد جمععیت برای استان چیزی در حدود یک میلیون و نود و پنج هزار نفر است .

وی در ادامه افزود : تعدادی در حدود 1550 نفر به عنوان داوطلب برای شرکت در سرشماری به عنوان مامور آمار ثبت نام کرده اند  و  مقرر شد بعد از آموزش و اخذ امتحان نفرات برتر برای این امر انتخاب شوند .  شایان ذکر است که جوایز بسیار خوبی برای کسانی که بصورت اینترنتی اطلاعات خودشان را ثبت کنند در نظر گرفته شده است 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا