استاندار یزد پیش از ظهر شنبه سوم مهرماه در جلسۀ شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به اهمیت آگاهی اجتماعی از وضعیت آب گفت: نگاه کارشناسی و آینده‌نگر در حفاظت از منابع آب ضرورت مهم برای بالابردن اثربخشی اقدامات در این زمینه است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسۀ شورای حفاظت از منابع آب استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزۀ آب و اعضای این شورا در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه بیان کرد: خوشبختانه موضوع اهمیت و کمبود آب توجه جامعه را به خود معطوف کرده است و باید از جنبه‌های مختلف اثرات مصرف بی‌رویه و محدودیت منابع آب را با مردم در میان گذاشت و موضوعات را از نگاه تخصصی منعکس کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: آگاه بخشی به مردم از وضعیت آب اگر به گونه‌ای انجام شود که مردم احساس کنند در مسیر منافع آنها اقداماتی انجام می‌شود در پیشبرد برنامه ها همکاری می کنند.
وی افزود: تغییر سنتها و فرهنگ مصرف آب مسئلۀ ساده‌ای نیست، وقتی می‌گوییم آب مایۀ حیات است باید ارزش آن را بدانیم، نباید حتی قطره‌ای از آب هدر رود و تنها با برنامه‌های تخصصی، نگاه کارشناسی و وسیع می‌توان باورهای گذشته را تغییر داد و مفاهیم جدید کاربردی را جایگزین کرد.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: توقف توسعۀ سطح زیرکشت، مدیریت منابع آب و جایگزین کردن کشت‌های کم آبخواه، مدیریت توزیع آب شرب و برخورداری مردم از آب آشامیدنی باکیفیت و مناسب جزو سیاست‌های استان در حوزۀ آب است که با جدیت در حال پیگیری می باشد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر توسعه در چارچوب و نقشۀ مسیر راه باشد هیچ چیز در جای غیرمناسبی قرار نمی گیرد و در برنامه‌ها با معلول‌هایی مخرب روبه‌رو نمی شویم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز در این جلسه به ارائۀ گزارشی از برنامه عملیاتی و تفضیلی پیشرفت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب استان پرداخت.
«حسین غفوری» ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان‌ها در حال انجام است و ایجاد شیوه‌های صیانت از منابع آب و کنترل مسائل زیست محیطی در حفظ کیفیت آب نیز از موضوعات مهم پیش روی استان می باشد.
گفتنی است در این جلسه پیشنهاداتی در حوزۀ مدیریت و توزیع، اصلاح و تعدیل منابع آب استان مطرح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا