مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: به استناد گزارش دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، این استان در زمینه پرداخت تسهیلات اعطایی رونق تولید رتبه ششم را در سطح کشور و در بین استان های مختلف کسب کرد.

" علی نمازی " با بیان اینکه رقم یاد شده معادل 7/4 کل تسهیلات پرداختی کشور است؛ افزود: بر اساس این گزارش از ابتداي سال جاري تا کنون در مجموع تعداد 111 بنگاه كوچك و متوسط این استان ( دارای زير 100 نفر كارگر ) موفق به اخذ تسهيلات بانكي به مبلغ حدود یکهزار و 193 ميليارد ريال در قالب رونق تولید شدند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری و عضو اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد گفت: این تسهیلات به منظور تامين مالي بنگاه هاي توليدي كوچك و متوسط و طرح هاي نيمه تمام داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد در راستاي اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتي به متقاضیان پرداخت شده است.

نمازی با بیان اینکه 901 واحد تولیدی در استان برای اخذ تسهیلات یاد شده ثبت نام کرده اند و از این تعداد 895  واحد با هفت هزار و 474 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند گفت: روند پرداخت تسهیلات رونق تولید تا پایان سال 95 ادامه دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده، از ابتداي سال جاري تا پایان شهریورماه در سطح کشور تعداد سه هزار و 206 بنگاه كوچك و متوسط (زير 100 نفر كارگر) موفق به اخذ تسهيلات بانكي به مبلغ حدود 25 هزار ميليارد ريال شدند که استان‌هاي فارس، گيلان، خراسان رضوي، گلستان و اصفهان بیشترین میزان را به خود اختصاص داده اند.

متن کامل این گزارش در پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به نشانی http://moghavemati.mporg.ir، قابل مشاهده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا