به منظور هماهنگی بین ارگانهای مرتبط در جلسه کارگروه اطلاع رسانی و آموزش مدیریت بحران در صدا و سیما برگزار شد

 به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا، با حضور هادی نسب مدیر کل بحران استانداری و نمایندگانی از آموزش و پرورش ، شهرداری ، دانشگاه آزاد ، سپاه الغدیر ، ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی و .... جلسه کارگروه آموزش و اطلاع رسانی مدیریت بحران به میزبانی صدا و سیما برگزار شد

در ابتدای این جلسه مصطفایی مدیر حراست صدا و سیما در خصوص برنامه سازی مرکز در کاهش مصرف انرژی و مقابله با بحران احتمالی گزارشی اعلام نمود.

در ادامه هادی نسب مدیر کل مدیریت بحران با توجه به حساسیت موضوع آموزش گفت : آموزش اهمیت بسزایی در جامعه برای مقابله با بحران دارد و این نقش مهم صدا و سیما را نشان می دهد که چگونه آموزش لازم را به مردم ارائه نمایند .

فاطمی کارشناس مدیریت بحران نیز با ارائه گزارشی از جلسه قبل این کارگروه گفت : سطح آمادگی مردم در خصوص مواجه شدن با حوادث و بلایای طبیعی نسبت به دیگر کشورهای (کشورهای پیشرفته ) زیر 10 درصد است که در این کشورها به 70 تا 80 درصد می رسد که این آمار نیاز مردم به آموزش های وسیع را می رساند .

در این جلسه نمایندگان آموزش و پرورش و شهرداری در خصوص طرح آماده و طرح دوام هر یک به تفضیل گزارشی ارائه نمودند .

در پایان این جلسه دکتر پهلوانیان مدیر کل صدا و سیما ضمن تشکر از حضور اعضاء در این کارگروه ضمن اشاره به موضوع مدیریت واحد شهری گفت : باید در مواقع بحران هماهنگی های لازم بین سازمانها ی مربوط در بحث بحران انجام شود .

وی با توجه به نقش صدا و سیما در تهیج مردم گفت : رسانه نقش تهیجی دارد و می تواند مردم را برای حضور و فراگیری این آموزش ها ترغیب کند










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا