به گزارش روابط عمومی شهرداری زارچ ، به مناسبت هفته دولت محمد رضا حفیظی شهردار زارچ در گفتگو با روابط عمومی شهرداری به ارائه گزارش عملکرد شهرداری پرداخت که متن کامل آن به شرح ذیل می باشد.

در دو سال گذشته کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری اولین اولویت شهرداری زارچ/ تغییر چهره نسبی شهر زارچ

شهردار زارچ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به همه کارمندان خدوم دولت در استان بویژه شهر زارچ تبریک عرض نمود و  عنوان کرد که اولویت شهرداری در طول اجرای پروژه ها پایین آوردن هزینه ها است و شهرداری تنها با این رویکرد می تواند از تحمیل هزینه های گزاف به شهرداری جلوگیری کند که در این زمینه برنامه ریزی های مطلوبی انجام شده که امیدواریم تحقق یابد.

شهردار زارچ با تاکید بر اینکه  مردم زارچ مردمی قدر شناس و خونگرم هستند خدمت به این مردم را مایه افتخار خود می‌داند، گفت: تمام تلاش و توان خود را به کار خواهیم بست تا با همراهی شورای اسلامی شهر و شهروندان عزیز زارچ، این شهر را به شهری آبادتر و پویاتر تبدیل کنیم.

«محمدرضا حفیظی» ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون نسیم تحول، رونق و آبادانی در این شهر وزیدن گرفته است و در سالهای اخیر  در همین راستا اقداماتی از جمله ساماندهی پارک‌ها، پاکسازی چهره شهر با ساماندهی تبلیغات و حصارکشی زمین‌های رها شده، احداث چندین میدان ، روکش آسفالت خیابان ها و... برای تغییر چهره نسبی شهر انجام شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته تجهیز پارک‌های شهر به وسایل بازی و ورزشی ، تکمیل طرح‌هایی که چندین سال به حال خود رها شده بود و ساماندهی ورودی‌های شهر از دیگر اقدامات انجام شده برای عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهر زارچ بود.

وی ادامه داد: هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر زارچ در این دوره تبدیل شهر زارچ به شهری زیبا و با امکانات مناسب تفریحی و رفاهی برای شهروندان محترم است که خوشبختانه اکثر عزیزان زارچی ساکن در خارج استان و شهروندان ساکن شهر زارچ با مراجعه حضوری و یا با پیام های خود آن را ابراز می کنند.

 

ساخت اماکن تفریحی و رفاهی برای شهروندان / بهره برداری پارک بزرگ شهر تا دهه فجر

حفیظی اعلام کرد: شهرداری زارچ به پاس قدردانی از این همشهریان گرانقدر، اقدامات شایسته‌ای را برای عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهر در دستور کار قرار داده است که از جمله ان ایجاد یک مرکز مناسب تفریحی و بوستان بزرگ در شهر زارچ است که در کنار جاده سنتو قرار دارد و در حال حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: با ساخت این مرکز، شهروندان زارچی دیگر نیازی به مراجعه به مراکز تفریحی مرکز استان نخواهند داشت.

شهردار زارچ به ساخت و بهره برداری از پارک بانوان در این شهر برای رفع نیازهای تفریحی و رفاهی بانوان شهر زارچ خبر داد و گفت: ساخت این پارک در جهت استفاده از جمعیت شهر یعنی بانوان محترم در دستور کار شهرداری قرار گرفت و اجرا شد که با استقبال کم نظیر خواهران گرامی مواجه شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی احداث پارک بزرگ شهر اشاره کرد وگفت: این پارک در حاشیه جاده سنتو به وسعت 32000 هزار متر مربع با پیشرفت 50 درصددر حال احداث می باشد که امید است تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی گفت: همه این اقدامات در حالی صورت گرفته است که اکثر شهرداری ها با بی پولی دست و پنجه نرم می کنند و شهرداری زارچ نسبت به سایر شهرداری‌ها، یکی از کم درآمدترین شهرداری‌های استان است ولی شهرداری زارچ با کاهش هزینه ها و افزایش تلاش و بهره وری در صدد است که با توانمندسازی و افزایش درآمدهای شهرداری، از پس برآورده کردن نیازهای شهروندان برآید.

اجرای طرح زیباسازی و مبلمان شهری موجب پویایی و نشاط در جامعه شده است

حفیظی هدف از این اجرای این طرح را ایجاد سیما و منظر شهری مناسب جهت ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان شهروندان دانست و گفت : این طرح در راستای زیباسازی شهر و کاهش حوادث ترافیکی  اجرا شده و بخشی از آن در حال انجام می باشد.که برابر بررسی های انجام شده تاثیر بسیار خوبی بر نشاط اجتماعی شهر داشته است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیتهای واحد خدمات شهری در بخش زیباسازی شهرداری خاطرنشان کرد : در سال جاری نزدیک به 20 هزار متر مربع از سنگ جدولهای سطح شهر رنگ آمیزی شد.

وی گفت: از جمله دیگر برنامه ها را به نصب المانهای شهری، رنگ آمیزی تیرهای برق ،نور پردازی ها و آبنماهای شهری برشمرد.

حفیظی اظهار کرد:حصار کشی زمین های رها شده را از دیگر اقدامات بخش زیباسازی واحد خدمات شهری شهرداری زارچ ذکر کرد.

وی افزود : در راستای ساماندهی و رنگ آمیزی سازه های سطح شهر نیز رنگ آمیزی تیرهای چراغ برق سطح شهر انجام شد که می توان از دیگر اقدامات واحد زیباسازی شهرداری عنوان کرد.

وی در ادامه تلاش برای زیباسازی شهر را در ارتقای سطح نشاط هر جامعه ای موثر خواند و افزود:بی شک پرداختن به چنین اقداماتی در شهر و معابر موجب پویایی و نشاط در مردم می شود.

 

 

بسیاری از نقاط شهر اصلاح ترافیکی شده است

شهردار زارچ از دیگر اقدامات انجام شده در این شهر را انجام اصلاحات ترافیکی بیان کرد و افزود: اصلاح ترافیکی بلوار صاحب الزمان (عج)، احداث 5 میدان جدید و احداث سرعت گاه های استاندارد در سطح شهر را  از جمله عملکرد شهرداری در این حوزه دانست.

حفیظی از دیگر اقدامات شهرداری در یک سال گذشته را ساماندهی و آسفالت خیابان مجلسی شامل آزاد سازی چندین خانه در مسیر ، مرمت سنگ جدول ، تخریب پلهای غیر استاندارد ، خط کشی و رنگ آمیزی سنگ جدول و آسفالت کامل نام برد.

وی بیان کرد: شهرداری زارچ همچنین در یک سال گذشته نسبت به ترمیم سنگ جدولهای بلوار صاحب الزمان (عج)، نظافت محلات به صورت مستمر، احداث پارک بانوان به متراژ 2400 متر مربع شامل نصب وسایل ورزشی ، وسایل بازی کودکان ، استخر توپ ، آلاچیق ، سرویس بهداشتی و غیره اقدام کرده است.

شهردار زارچ گفت: نصب وسایل بازی کودکان در پارکهای شهید قاسم دایا و مسجد امام حسن مجتبی (ع)، اجرای نقاشی های دیواری در سطح شهر، جمع آوری تابلوهای فرسوده و نصب تابلوهای جدید ترافیکی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی شهرداری زارچ است.

وی همچنین به کاشت گلهای فصلی در پارکها و بلوارهای سطح شهر، آزاد سازی کامل بلوار دعائی، رنگ آمیزی تیر چراغ برق های سطح شهر، جدا سازی آب شرب از آب خام نصب تابلوهای شهروندی ونوسازی و تعویض تابلوی کوچه های بلوار صاحب الزمان (ع) برای زیباسازی هر چه بیشتر این شهر اشاره کرد.

از ماه گذشته نظافت محله‌ها به صورت مستمر انجام می شود

شهردار زارچ از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری برای نظافت و تمیزی هر چه بیشتر شهر، به اجرای طرح پاکسازی معابر محله‌های شهر زارچ از نخاله‌ها ی ساختمانی خبر داد و افزود: در این طرح که در 12 محله شهر زارچ اجرا می شود، ماموران خدمات شهری به صورت روزانه در هر محله حاضر شدند و نظافت می کنند.

وی گفت : هر محله ای نظافت نشده است شهروندان محترم لطف نموده و به ما اطلاع دهند تا پیگیری و اقدام شود

وی افزود: این طرح با هدف ارتقای رضایت شهروندان و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های شهروندان اجرا می‌شود و در طول اجرای طرح همه زباله‌ها و نخاله‌ها و خاکروبه‌هایی که در شهر رها شده است، جمع‌آوری و در محل مجاز تخلیه می‌شود.

حفیظی گفت: مشارکت مردم در اجرای موفق این طرح اهمیت بسیاری دارد و مهم‌ترین نقش مردم در مدیریت شهر ، پاکیزه نگه داشتن شهر و عمل به برنامه زمان‌بندی جمع آوری زباله است که از سوی شهرداری به شهروندان اعلام شده است.

شهردار زارچ با اشاره به اجرای این طرح در محله‌های صاحب‌الزمان، سرده، محمودآباد، مصطفی خمینی(ره)، ساباط، دارالشفا، کاظمیه، چاه میرزا شاه، سرچشمه، میان، اولیا و تبیان اظهار کرد: امیدواریم که با مشارکت مردم شاهد تمیزتر و زیباتر شدن شهر زارچ باشیم.

شهردار زارچ بر لزوم همکاری شهروندان با ماموران خدمات شهری در طول اجرای طرح پاکسازی محله‌های این شهر تاکید کرد و افزود: پاکیزه کردن  نگه داشتن تنها با مشارکت نیروهای خدمات شهری امکان‌پذیر نیست بلکه  مردم نیزنقش مهمی در تحقق این مهم دارند.

روکش آسفالت بیش از 200 هزار مترمربع از معابر شهر / برای تکمیل آسفالت تمام معابر زارچ بیش از 11 میلیارد تومان نیاز است

شهردار زارچ از دیگر برنامه های سال جاری را به بهسازی آسفالت بیش از 50 هزار متر مربع از معابر محلات زارچ ذکر کرد و افزود: این اقدام در نیمه نخست سال، با توجه به مساعد شدن شرایط جوی جهت امور عمرانی ، شهرداری زارچ پروژه آسفالت محلات زارچ را در دستور کار شهرداری قرار گرفت است.

وی یکی از مهم ترین مشکلات و همچنین اصلی ترین مطالبه شهروندان را بحث آسفالت و بهسازی محلات و معابر سطح شهر دانست و گفت: خرابی ، فرسوده بودن آسفالت و خاکی بودن محلات یکی از مشکلات مهم و اساسی شهر زارچ است و برنامه داریم که در سال 95 تغییر اساسی در وضعیت معابر و به طور کلی «اصلاح معابر شهری» ایجاد کنیم که البته تکمیل آن بیش از 11 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که امکان پذیر نیست و بودجه عمرانی 5 سال شهرداری برای آن نیاز است و ما بخشی از آن را اجرا خواهیم کرد.

حفیظی افزود: آسفالت و لکه‌گیری معابر یکی از خواسته‌های دیگر مردم شهر زارچ بوده که همواره این موضوع از طریق مختلف نظیر مراجعه حضوری به شهرداری و شورا و همچنین توسط رسانه‌ها به مجموعه شهرداری منتقل می شد که توانستیم تا کنون 200 هزار متر مربع از معابر زارچ را آسفالت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مرمت و درزگیری آسفالت خیابان های سطح شهر از جمله خدمات دیگری  است که شهرداری زارچ آن را در خیابان امام (ره) و بلوار صاحب الزمان (عج) اجرا کرده است.

 آزاد سازی 60 هزار متر مربع املاک معارض سطح شهر

شهردار زارچ با توجه به آزاد سازی های انجام شده در سطح شهر طی یکسال گذشته گفت : با هدف توسعه سرانه معابر ؛ تسهیل و روان سازی ترافیک نسبت به آزادسازی املاک در مسیر به متراژ60 هزار مترمربع در سال گذشته در سطح شهر زارچ اقدام شده است.

محمد رضا حفیظی افزود: آزاد سازی های خیابان امام (ره) ، خیابان مجلسی ، خیابان جمهوری و بلوار دعائی را از جمله مهم ترین این آزادسازی ها برشمرد و این اقدام آنهم طی یکسال با توجه به مشکلات متعددی که بر سر راه بود یک کار بزرگ و مهم بود.

حفیظی در ادامه به احداث میادین جدید در زارچ اشاره کرد و گفت : احداث دو میدان وحدت و سپاه از آرزوهای دیرینه مردم بود که براورده شد و میدان معروف به چاه شور در حال اجرا می باشد و دوره جاری ان شا ا... خیابان های ساباط و دهشاد نیز احداث خواهد شد.

کاهش مصرف آب با جداسازی آب شرب از آب خام / افزایش سرانه فضای سبز تا پایان سال

شهردار زارچ گفت : به منظور صرفه جویی در مصرف و در نهایت عدم استفاده از آب شرب عملیات جداسازی آب شرب از آب خام در بخشی از  شهر زارچ انجام شد.

محمد رضا حفیظی افزود: طرح مطالعاتی جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری بعد از تائید استانداری به تائید وزارت کشور رسید و عملیات فاز اول لوله گذاری ان به طول 6 کیلومتر در بلوار امام رضا (ع) و خیابان مجلسی آغاز شد.

وی در ادامه به تبدیل فضای اطراف ساختمان شهرداری به پارک اشاره کرد و گفت: این اقدام مورد استقبال و تائید اکثر مردم قرار گرفت و بازتاب خوبی داشت و شهروندان از این فضا به خوبی استفاده می کنند.

محمد رضا حفیظی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم استفاده این مکان عملیات جداسازی محوطه این پارک و تجهیز این مکان به چراغهای روشنایی ، سطل های زباله پارکی ، وسایل بازی برای کودکان و محوطه سازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر زارچ 35 متر مربع  برای هر شهروند است گفت :با ، افتتاح پارک های جوان ، قنات و افتتاح پروژه میدان معروف به چاه شور سرانه فضای سبز شهر زارچ افزایش خواهد شد.

ساخت بلندترین المان شهری استان در زارچ

شهردار زارچ با توجه به ساماندهی میدان امام جعفر صادق(ع) از احداث بلندترین المان بادگیر در این میدان خبر داد .

حفیظی افزود: طراحی این المان  تلفیقی از بادگیر ، نخل و قنات و با هدف شناساندن فرهنگ بومی یزد به هموطنان احداث می شود.

وی خاطر نشان کرد : این المان با اسکلت فلزی به ارتفاع 20 متر و عرض 5 متر با هزینه الغ بر 165 میلیون تومان توسط شهرداری در مرکز میدان امام جعفر صادق(ع) در حال اجرا می باشد.

ساماندهی تبلیغات شهری از دیگر موضوعاتی بود که شهردار زارچ به آن اشاره کرد و گفت : یکی از دغدغه‌های شهرداری، ساماندهی فضاهای تبلیغاتی شهر بود که با نصب استندهای تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر و واگذاری آن به بخش خصوصی و همراهی خوب مردم اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از انجام تبلیغات غیر مجاز در شهر تعدادی استند تبلیغاتی مجاز نصب و همجنین تابلوهای موجود نیز ساماندهی شد.

شهردار زارچ در پایان خواستار کمک و همراهی مردم در اجرای پروژه های بزرگ و کوچک شد و گفت : در بعضی از شهرها مردم به عنوان کار خیر پارک می سازند و یا در احداث خیابان رایگان کمک می کنند ولی متاسفانه در زارچ همراهی و همکاری با شهرداری در زمینه های شهری مخصوصا آزادسازی ها بسیار کم است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا