شهردار مهریز گفت از اهداف تاسیس کشتارگاه صنعتی ذبح دام در شهرستان مهریز، رعایت ضوابط بهداشتی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و نگهداری گوشت به شیوه مناسب و با استفاده از امکانات سردخانه‌ای است.

صادقی خبرنگار : سعید شایگان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کشتارگاه دام مهریز، نحوه کار در این مکان را بررسی و بر ارتقای بخش‌های مختلف کشتارگاه فعلی تا افتتاح طرح کشتارگاه صنعتی مهریز تاکید کرد.

شهردار در جریان این بازدید، گفت: ارائه گوشت سالم و بهداشتی و مورد تأیید دامپزشکی با رعایت استانداردهای لازم مد نظر مسئولان شهرستانی است.

وی وضع بهداشتی کشتارگاه را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و افزود: رعایت استانداردهای مورد نیاز و رفع مشکلات این کشتارگاه با همکاری مسئولان بایستی پیگیری و استانداردهای مورد نیاز باید در کشتارگاه دام رعایت شود تا گوشت سالم و بهداشتی به دست مردم برسد.

شايگان با اشاره به افتتاح کشتارگاه صنعتی در اینده نزدیک در این شهرستان، گفت: با توجه به این که بهداشت یکی از مهمترین معیارهای تعیین سنجش پیشرفت یک جامعه است، ساخت و نوسازی کشتارگاه های صنعتی دام جدای از مساله اقتصادی و تاثیر آن بر رونق یافتن اقتصاد در بالابردن سطح سلامت جامعه نیز نقش بسزایی دارد.

وی افزود: از اهداف تاسیس کشتارگاه صنعتی ذبح دام در شهرستان مهریز، رعایت ضوابط بهداشتی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و نگهداری گوشت به شیوه مناسب و با استفاده از امکانات سردخانه‌ای است.

شایگان بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط براي راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کشتارگاه صنعتی در حال ساخت مهریز تاكيد كرد.

"مهدی ناصر بافقی" مدیر کشتارگاه نیز ضمن بیان مشکلات کشتارگاه موجود ابراز امیدواری کرد كه طی دو ماه آینده با شروع بکار کشتارگاه صنعتی جدید شهرستان تمامی مشکلات موجود رفع خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مهریز در آینده نزدیک، گفت: کشتارگاه صنعتي معین دام یزد در زمینی به وسعت 75 هزار مترمربع با ظرفیت کشتار روزانه بیش از يك‌هزار و 200 راس دام سبک و 110 راس دام سنگین در يك شيف كاري و با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیارد ریال و پیشرفت فزیکی 85 درصد در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود برای 200 نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا