معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور گفت: شناسایی آسیب های اجتماعی، اولویت کاری این سازمان است و تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ فرزاد حیدری روز یکشنبه در نشستی با فرماندار خاتم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه آسیب های اجتماعی افزود: آسیب های اجتماعی شکل جدیدی به خود گرفته، ما این آسیب ها را نمی شناسیم اما آنها در خانواده و در زیر یک سقف کنار ما هستند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی مدعی است یکی از سازمانهای پیشرو در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است و در این زمینه مستنداتی را نیز به مقامات کشوری ارائه کرده است.
وی با اشاره به توانمندسازی در بهزیستی یادآور شد: این سازمان با افرادی در جامعه سر و کار دارد که علاوه بر معلولیت از قشر کم درآمد هستند و یکی از دغدغه های آنها هم نداشتن مسکن است .
حیدری اظهار کرد: سازمان بهزیستی در بحث مسکن مددجویان تلاش های بسیاری را انجام داده و هم اکنون تامین مسکن خانواده های دارای 2 معلول به بالا در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.
این مسئول اقدامات دولت تدبیر و امید در این زمینه را ستود و تاکید کرد: این دولت نگاه ویژه ای به سازمان بهزیستی داشته و همیشه مددیار آن بوده است .
وی خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری از معلولیت های اجتماعی در این سازمان مورد توجه ویژه قرار گرفته و هم اکنون در 5 استان کشور از جمله یزد بحث آزمایشات ژنتیک اجباری شده تا شاهد بدنیا آوردن فرزندان معلول در جامعه نباشیم.
وی شهرستان خاتم را یکی از شهرستانهای پیشرو در زمینه کاهش طلاق دانست و گفت: باید بتوانیم بحث کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی را در سراسر کشور عمومیت دهیم و این شهرستان را الگویی در این زمینه قرار دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: جامعه سنتی گذشته دغدغه ای به عنوان طلاق به شکل حاضر نداشته اما امروزه شاهد ناهنجاری های بیشتری در جامعه در این زمینه هستیم چرا که با توسعه کشور آسیب های اجتماعی نیز افزایش یافته است.
فرماندار خاتم نیز در این نشست کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان را با اهمیت خواند و افزود: ابن شهرستان با تشکیل شوراهایی در این زمینه سعی کرده تا آسیب ها را کاهش دهد.
محمد زاده رحمانی همچنین با هر گونه همکاری بیشتر با سازمان بهزیستی در زمینه مسکن مددجویان و معلولان خاتم استقبال کرد.
با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور 166 واحد مسکونی معلولان و مددجویان استان یزد به صورت همزمان در خاتم افتتاح شد که 32 واحد از این تعداد در خاتم و بقیه در شهرهای اردکان و بافق است.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا