استاندار یزد شنبه شب ششم شهریور در همایش سپاس از تلاشگران عرصۀ خدمت با اشاره به شعار هفتۀ دولت «اقدام و عملِ ملّت - دولتِ؛ امیدوار و استوار» خواستار تقویت ارتباطات ملّت و دولت و افزایش مشارکت بخش‌های مرتبط با صنعت و اقتصاد استان شد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، شنبه شب ششم شهریور، همایش سپاس از تلاشگران عرصۀ خدمت با حضور استاندار یزد، رئیس حوزۀ استاندار، مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری یزد و جمعی از مدیران و نمایندگان بخش صنعت، بازرگانی، معادن، کشاورزی، تشکل‌ها و انجمن‌ها، کارفرمایان، استادان دانشگاهی و مدیران دستگاه‌های دولتی در صحن دانشجوی دانشگاه یزد برگزار شد.
«سیدمحمّد میرمحمّدی» در این همایش ضمن تبریک هفتۀ دولت و تأکید به با هم بودن، تشکیل شرکت‌های سهامی و نیز مشارکت بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت وهمدلی، افرادی که در زمینۀ ایده‌ها و فعالیّت‌های علمی و پژوهشی و نیز آنان که در عرصۀ عمل تلاش می‌کنند و فعالیّت‌های تولیدی دارند بتوانند نیازهای مردم را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه وجود دارند مراجعه ‌کنندگانی که تشکیل سرمایه داده‌اند امّا هنوز از سرمایه استفاده نکرده‌اند، بیان کرد: در بُعد شرکت‌هایی که ابعاد اقتصادی به خود می‌گیرد حتمأ باید عوامل ذی‌ربط مانند نیروی انسانی، مدیریت، امکانات و تجهیزات کار را در نظر گرفت؛ زیرا شرکت‌های سهامی و تعاونی بسیاری داریم که سرمایه‌های خُرد هم در این جریانات جذب شده است، امّا مشکل کار باید آسیب‌شناسی شود.
میرمحمّدی تصریح کرد: شکست موجب کاهش اعتماد در مشارکت می‌شود و لازم است برای افزایش مشارکت تلاش کنیم تا موفقیّت‌مان قطعی و حتمی شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه در همۀ زمینه‌ها می‌توان قهرمان ملی داشت و باید دید قهرمانان چگونه موفق شده‌اند، بیان کرد: تلاش صادقانه و همراه با نظم و انظبات از ضرورت‌های موفقیت است و باید دید آنها که موفق شده‌اند چگونه عمل کرده‌اند؛ آنها عقب‌نشینی نکردند، با ارادۀ قوی وارد میدان شدند و مشتری‌مداری، آنان را به سودهای کلان رساند و از ابتدا بر جلب رضایت مشتری و نه سود هنگفت تأکید داشتند.
استاندار یزد با اشاره به قدرت انسان در رفع موانع، گفت: در برخی واحدهای تولیدی در این‌باره به خوبی عمل شده است و در برخی نه و لازم است دلیل این تفاوت‌ها را بررسی کنیم.
وی افزود: در فعالیّت‌های اقتصادی باید سعی شود متکی به خود باشیم زیرا اگر متکی به دولت شویم مانند عصایی است که اگر از ما دور شود به زمین می‌خوریم.
 میرمحمدی ادامه داد: در مسیر ناهموار دقّت، مراقبت، قدرت، هوشمندی و توانمندی بالاتری خواهیم داشت و به‌نظر می‌رسد در شرایط موجود هنوز برای گام‌های بلند در فعالیت‌های اقتصادی فرصت است زیرا تشکل‌های خوبی داریم و اگر همدلی را افزایش دهیم فعالیت‌های بهتری می‌توانیم انجام دهیم.


تشکیل مؤسسه‌های اعتباری، پشتوانۀ واحدهای تولیدی


استاندار یزد با اشاره به وجود اتحادیه‌های صادرکننده، خانۀ صنعت و معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دیگر بخش‌های مرتب، گفت: برای پشتوانۀ واحدهای تولیدی می‌توان مؤسسه‌های اعتباری نیز تشکیل داد.
وی مؤسسه‌های اقتصادی را حلقه‌ای دانست که در صورت تشکیل، مشکل استان رفع می‌شود و اظهار امیداوری کرد: با همفکری صنعت و دانشگاه مشکلات پشت‌سر گذاشته شود و استان نیز همراه خواهد بود.
میرمحمدی با اشاره به سفر دکتر نوبخت به یزد بیان کرد: در این سفر مشاهد کردیم مشکلاتی دربارۀ بحث مالیات مطرح شد و قرار شد با تشکیل جلسه حل شود از این‌رو سایر مشکلات نیز حل شدنی است زیرا اگر همراه با زمانه شویم و دانش و نوآوری داشته باشیم مشکلات کاهش می‌یابند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به شعار هخفتۀ دولت «اقدام و عمل ملّت-دولتِ امیدوار و استوار» گفت: رشته‌های متعدد دانشگاهی و مراکز پژوهشی می‌توانند در خدمت صنعت باشند و باید این رابطه به درستی تعریف شود و هم دانشگاه در نتیجۀ دانش، تحقیق و پژوهش مشارکت کند و هم انگیزه‌ای برای دانشجویان که اساتید باشد و آنان را به عرصۀ عمل بکشاند.
در این همایش که با عنوان «سپاس از تلاشگران عرصۀ خدمت» برگزار شد از عالی‌ترین مقام اجرایی استان به‌دلیل همراهی‌های وی با بخش صنعت تقدیر شد و همچنین صحن «دانشجو» دانشگاه یزد که محل برگزاری این همایش بود افتتاح شد.
گفتنی است در این همایش صاحبنظران از بخش دولتی و خصوصی و دانشگاهی سخنرانی و بر جذب مؤثر کارآموزان و استفاده از پتانسیل دانشگاهی در صنعت، نقش دانشگاه در بهره‌وری و نوآوری، توسعۀ اقتصادی و نقش آن در توسعۀ سیاسی و اجتماعی تأکید کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا