بخشدار مرکزی تفت پیش از خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی علی آباد به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های عظیم دولت تدبیر و امید در مسیر تعالی و توسعه این بخش پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "علی احمدیان" در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام رجایی و باهنر و باتبریک هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوهای ماندگاری در عرصه خدمت رسانی به مردم هستند که جان عزیز خویش را در این راه مقدس تقدیم نمودند.

طرح تحول سلامت؛ ارتقاء دهنده سطح سلامت و درمان جامعه

بخشدار مرکری تفت با اشاره به خدمات ارزنده دولت در اجرای طرح تحول سلامت آن را اقدامی موثر در ارتقای سطح سلامت و درمان برشمرد و گفت: با اجرای این طرح ملی، شاهد کاهش دغدغه های مالی بیماران و فراگیر شدن بیمه سلامت در جامعه بودیم ضمن آن که سطح خدمت رسانی در مراکز درمانی در مناطق روستایی به نحو چشمگیری ارتقاء یافته که شایسته تقدیر است.

تک نرخی شدن تورم؛ برای اولین بار در کشور

وی ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی در کشور و کاهش تورم را یادآور شد و افزود: خوشبختانه با رویکردهای درست اقتصادی در بخشهای بانکی و پولی، برای اولین بار در اقتصاد کشور شاهد تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم که اقدام مهمی محسوب می شود.

توسعه فضای شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی

احمدیان پیگیری طرح های مهم اقتصاد مقاومتی را گامی مهم در مسیر توجه به تولید ملی و خوداتکایی کشور ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر گفت: توجه به هنرمندان و توسعه شور و نشاط اجتماعی و فرهنگی در جامعه در کنار توجه به توسعه زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی، اقدامات دیگری است که دولت تدبیر و امید با همگامی و همراهی مردم پیگیری نموده است.

 

عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی؛ امیدآفرین و قابل تحسین

بخشدار مرکزی تفت در بخش دیگری از سخنانش عملکرد دولت تدبیر و امید در این بخش را امیدآفرین و قابل تحسین برشمرد و افزود: توجه خاص و ویژه دولت به توانمندسازی روستاها و انجام اقدامات مهم و اساسی در توسعه زیرساخت این مناطق، راه را برای رشد و شکوفایی و جهش روستاهای بخش مرکزی فراهم آورده و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری بیشتر در روستاها راغب نموده است.

راه اندازی نهضت گازرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید

احمدیان نهضت گازرسانی به مناطق روستایی را در دولت تدبیر و امید یادآور شد و گفت: خوشبختانه طی سالهای گذشته بخش عمده ای روستاهای بخش مرکزی از نعمت خدادادی گاز برخوردار گردیده و گازرسانی به روستاهای باقیمانده نیز در دست اقدام و پیگیری است.

وی پیگیری و تهیه 52 طرح هادی روستایی طی سالهای گذشته را گامی مهم در حوزه ساماندهی و تهیه نقشه راه توسعه روستاهای بخش مرکزی عنوان و  اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص عمران روستاها را بسیار خوب عنوان نمود و بر تداوم این روند تاکید کرد

تخصیص اعتبار صندوق ذخیره ارزی برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی

بخشدار مرکزی تفت با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی و کاهش چشمگیر سطح سفره های آب زیرزمینی، آب را مهم ترین چالش پیش روی روستاها برشمرد و اظهار داشت: به رغم کمبود منابع، دولت تدبیر و امید، موضوع آب را در اولویت های کاری خود قرار داد و با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در این عرصه گامهای مهم و اساسی برداشت.

وی ادامه داد: پیگیری تکمیل 4 مجتمع آبرسانی سانیج، نصرآباد،علی آباد و جواد الائمه، نتایج خوبی را در پی داشته است ضمن آن که تخصیص اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی، امیدواری زیادی را برای تکمیل نهایی و تسریع توسعه مجتمع های آبرسانی فراهم کرده است.

تبدیل بخش مرکزی تفت به کارگاه عمرانی با اجرای 415 پروژه

بخشدار مرکزی تفت اجرای عملیات های مختلف عمرانی و راهسازی در مناطق روستایی را زمینه ساز تبدیل این مناطق به کارگاه بزرگ عمرانی برشمرد و گفت: اجرای بیش از 415 پروژه کوچک و بزرگ عمرانی توسط دهیاریهای این بخش با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاریها را اقدام ارزنده ای در مسیر رشد و آبادانی این مناطق و کمک به احیای حیات روستایی طی سالهای اخیر است.

توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ؛ اولویت های فرهنگی دولت تدبیر و امید

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر در دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی تفت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در دهشیر، اسلامیه و نصرآباد، ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و خانه‌های قرآنی متعدد در مناطق روستایی در کنار برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری از اقدامات مهمی است که طی سالهای اخیر برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی فرهنگی و هنری در بخش مرکزی تفت انجام شده است.

احمدیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت های فرهنگی دولت تدبیر و امید برشمرد گفت: در این رابطه، حمایت از برگزاری یادمان‌های شهدای والامقام، دیدارهای متعدد با خانواده معظم شهدای گرانقدر، آزادگان سرافراز و جانبازان دلاور و احداث و تکمیل 9 پروژه گلزار شهدای گرانقدر در بخش مرکزی تفت از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این رابطه است.

اقدامات دولت در حوزه میراث فرهنگی بخش مرکزی تفت

وی به فعالیتهای صورت گرفته در حوزه موضوع میراث فرهنگی بخش مرکزی تفت اشاره کرد و گفت: پیگیری و ثبت آثار میراث فرهنگی و گردشگری روستاها،پیگیری اخذ اختصاص اعتبار ملی برای روستاهای هدف گردشگری بخش، پیگیری مجوز برای احداث باغ رستورانها و اقامتگاهها با حمایت بخش خصوصی، ساماندهی و مرمت ابنیه تاریخی روستایی و راه اندازی مجتمع گردشگری ارم اسلامیه و باغ سنگی سانیج و چندین باغ رستوران در روستاهای ییلاقی و ... از مهم ترین اقدامات در این حوزه می باشد.

بخشدار مرکزی تفت به اقدامات انجام شده در حوزه برق اشاره و پیگیری و احداث شبکه های روشنایی، نصب ترانس و  برقراری روشنایی در سطح روستاها را از دیگر اقدامات ارزشمند انجام شده در این خصصو و در راستای ایجاد اشتغال در واحدهای کوچک اشتغالزایی در بخش عنوان نمود.

توجه ویزه دولت تدبیر و امید به ورزش روستایی

بخشدار مرکزی تفت به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش روستایی اشاره و پیگیری تکمیل سالن های ورزشی نصراباد.علی آباد و اسلامیه. و پیگیری احداث زمین های ورزشی ساحلی و  خاکی در دیگر روستاها، برگزاری مسابقات متعدد ورزشی در روستاها درقالب جام های مختلف.کمکهای نقدی و جنسی.تبدیل حمام های قدیمی بلااستفاده در دهشیر و نصرآباد و علی آباد و. .. به زورخانه را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه خواند.

احمدیان در پایان از مساعدت های مسئولان محترم استان و شهرستان و تلاش های فرماندار محترم شهرستان، همراهی ائمه محترم جمعه، جماعات، شوراها و دهیاران  تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد اقدامات صورت گرفته در مسیر رشد و تعالی شهرستان تفت تداوم یابد.

بخشدار مرکزی تفت در ادامه این مراسم، نماز عبادی سیاسی جمعه را همگام با سایر نمازگزاران اقامه کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا