همزمان با هفته دولت و با حضور معاون امور عمرانی استاندار یزد، 37 طرح دولتی و خصوصی روز شنبه طی مراسمی در شهرستان خاتم افتتاح یا کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ فرماندار خاتم در حاشیه بهره برداری از این طرحها اعتبار هزینه شده در این زمینه را 721 میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام و گفت: این طرحها زمینه های صنعت، کشاورزی، راه و شهرسازی، رفاهی، آب و گردشگری با سرمایه گذای 667 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط بخش خصوصی و 53 میلیارد ریال و 670 میلیون ریال از سوی بخش دولتی راه اندازی شده است.
محمد زاده رحمانی یادآور شد: طرح های افتتاح شده قابل توجه توسط بخش خصوصی شامل کارخانه های تغلیظ سنگ آهن کویر مروست، تولید کنستانتره کویر مروست، تولید شمش فولاد هرات، تولید ورق کرکره هرات و سفره خانه سنتی، گلخانه و یک واحد مرغداری است. 
وی تاکید کرد: در بخش دولتی نیز طرحهایی در زمینه آب شرب شهری و روستایی، طرح های هادی و بهسازی روستاها، احداث چهار جاده روستایی، احداث واحدهای بلوک زایمانی در بیمارستان آیت الله خاتمی، احداث جاده های منتهی به مناطق گردشگری، آسفالت سدهای بندسنگی، احداث جاده بین مزارع به بهره برداری رسید.
زاده رحمانی به کلنگ زنی برخی از این طرح ها اشاره و افزود: مرکز آموزشی- رفاهی و تحقیقاتی فرهنگیان مروست، مسجد حضرت ابوالفضل هرابرجان، نیروگاه خورشیدی، کارخانه سفال برلیان و همچنین یک باب مدرسه خیری نیز از طرح هایی است که کار ساخت آنها آغاز شد. 
زاده رحمانی به اقدامات صنعتی شاخصی که در شهرستان در دولت تدبیر و امید انجام شده اشاره و خاطرنشان کرد: با خیز توسعه ای که در خاتم انجام شده است امید داریم تا صنعت در این شهرستان در سالهای پیش رو به پیشرفت های زیادی دست یابد. 
سطح زیر کشت محصولات باغی خاتم 16 هزارو 713 هکتار و سطح زیر کشت محصولات زراعی 16 هزارو 526 هکتار است، همچنین این شهرستان رتبه اول تولید گندم و ذرت و رتبه دوم تولید پسته را در استان داراست و از 64 هزار هکتار مناطق جنگلی برخوردار است. 
سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا