فرماندار خاتم از بهره برداری 26 طرح دولتی و 11 پروژه بخش خصوصی با اعتباری افزون بر 721 میلیارد و 700 میلیون ریال در این شهرستان همزمان با هفته دولت سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد زاده رحمانی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به حضور پررنگ بخش خصوصی برای اولین بار در  سرمایه گذاری و اجرای پروژه های  شهرستان  افزود: سال جاری بخش خصوص با اعتباری افزون بر 667 میلیارد و 600 میلیون ریال و بخش دولتی نیز با اعتبار 53 میلیارد ریال و 670 میلیون ریال طرح هایی را در شهرستان در زمینه های صنعت، کشاورزی، راه و شهرسازی، آب و تفریحی و گردشگری اجرایی کرده است.
وی یادآور شد: در بخش خصوصی پروژه های قابل توجه شامل کارخانه تغلیظ سنگ آهن کویر مروست(اسمالمون)، کارخانه تولید کنستانتره کویر مروست، کارخانه تولید شمش فولاد در هرات، کارخانه تولید ورق کرکره در هرات، سفره خانه سنتی، احداث گلخانه، مرغداری و پروژه های دیگری به بهره برداری خواهد رسید.
بالاترین مقام شهرستان تاکید کرد: در بخش دولتی نیز در زمینه آب شرب شهری و روستایی، اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاها، احداث چهار جاده روستایی، احداث واحدهای بلوک زایمانی در بیمارستان آیت الله خاتمی، احداث جاده های منتهی به مناطق گردشگری، آسفالت سدهای بندسنگی، احداث جاده بین مزارع نیز از پروژه های قابل توجه در بخش دولتی است.
محمد زاده رحمانی به کلنگ زنی برخی از این پروژه ها اشاره کرد و افزود: مرکز آموزشی- رفاهی و تحقیقاتی فرهنگیان مروست، مسجد حضرت ابوالفضل هرابرجان، نیروگاه خورشیدی، کارخانه سفال برلیان و همچنین آغاز عملیات اجرایی یک باب مدرسه خیری نیز از پروژه هایی است که همزمان با این هفته آغاز خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: تمام پروژه های کشاورزی و صنعتی در مقوله اقتصاد مقاومتی می گنجد که در این زمینه شاهد افتتاح گلخانه سبزی صیفی، یک واحد مرغداری گوشتی و یک پروژه آبیاری تحت فشار و در زمینه صنعتی هم شاهد افتتاح پنج کارخانه صنعتی خواهیم بود.
زاده رحمانی به اقدامات صنعتی شاخصی که در شهرستان در دولت تدبیر و امید انجام شده است اشاره و خاطرنشان کرد: با خیز توسعه ای که در خاتم انجام شده است امید داریم تا صنعت در این شهرستان در سالهای پیش رو به پیشرفت های زیادی دست یابد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا