معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع مردم و مسئولان استان در مسجد روضۀ محمدیه با اشاره به تنگناهای مادّی دولت گفت: هنر دولت تدبیر و امید این است که کشور را در شرایط سخت اداره و مدیریت کرده است.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه چهارم شهریور ماه مراسم نکوداشت شهیدان رجایی و باهنر و 246 شهید کارمند استان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجۀ کشور و هیئت همراه، استاندار یزد، معاونان استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، یادگار سومین شهید محراب، جمعی از مدیران و مسئولان استان و مردم دارالعبادۀ یزد در مسجد روضۀ محمدیه(حظیره) یزد برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت و ابلاغ سلام ریاست جمهور بیان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه تعالیم اسلام و با رهبری یک فقیه مجاهد و شجاع به پیروزی رسید و امروز با رهبری‌های مدبرانۀ مقام معظم رهبری هدایت می‌شود.
«محمدباقر نوبخت» ادامه داد: دشمنان نظام علی‌رغم توطئه‌های فراوان و به شهادت رساندن خدمتگزاران و متفکران هرگز نتوانسته‌اند کوچکترین آسیبی به نظام جمهوری اسلامی ایران برسانند و امروز دولتمردان دولت تدبیروامید افتخار دارند که در راستای ارتقای نظام گام بردارند.
سخنگوی دولت افزود: پیروزی در مذاکرات هسته‌ای و به فرجام رسیدنِ برجام در سیاست‌ خارجی و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه و اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول نظام سلامت از افتخارات ارزشمند دولت تدبیروامید بوده و دولت برای سلامت مردم هرساله 4هزار و 800میلیارد تومان هزینه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که دولت یازدهم اهتمام به پرداخت یارانه به مردم داشته و جز قطع یارانۀ تعدادی از افراد پردرآمد، یارانۀ مردم را در زمان مقرر پرداخت کرده است.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به تلاش دولت برای رونق اقتصادی گفت: دولت تدبیروامید برای فعال‌کردنِ 7هزار و 500واحد تولیدی درکشور که 450 واحد آن نیز در استان یزد وجود دارد تعهد کرده است 37هزار میلیارد تومان پرداخت کند.
نوبخت ادامه داد: دولت در سال جاری به کشاورزان نیز برای گندم 6هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است و تعهد دارد که 7هزار میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت کند و امروز افتخار داریم که عنوان کنیم بیش از 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و بخش عمده‌ای از آنان را ذخیره کنیم.


رسیدن تورم بالای 40درصد به زیر 9درصد


رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دولت تدبیروامید افتخار دارد که با تکاپو و برنامه‌ریزی هدفمند تورم بالای 40درصد در کشور را به زیر 9درصد و رکود منهای 6 و 8 دهم درصد را در فصل بهار به مثبت 4و4دهم درصد برساند.
سخنگوی دولت ادامه داد: این مهم در حالی اتفاق افتاد که دولت یازدهم مانند دولت قبل از درآمد بیش از 119 میلیارد دلاری فروش نفت در سال 91 برخوردار نبود و کل درآمدی که از نفت در بودجه دولت تدبیروامید در امسال است 69هزار میلیارد می‌باشد و اگر به سه هزار تومان یک دلار تقسیم کنیم 23 میلیارد دلار می‌شود.
نوبخت با بیان اینکه امروز دولت یازدهم و مجلس دهم با هم متحد، همدل و هماهنگ هستند از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همکاری در رفع مشکلات مردم تشکر کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس برنامه و بودجه در پایان سخنان خود به پروژه‌هایی که در سفر ریاست جمهوری به استان یزد به تصویب رسیده است اشاره و تصریح کرد: این پروژه‌ها برای دولت مبلغ 950تاهزار میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده است که سازمان برنامه‌وبودجه با جدّیت تلاش می‌کند این تعهدات را عملیاتی و اجرایی کند و تعدادی از این پروژه‌ها در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا