دهمین خانه جوان کشور با حضور "محمدرضا رستمی" معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان همزمان با هفته دولت در یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، محمدعلی طالبی" معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در این مراسم داشتن پایگاهی برای سازمان‎‎های مردم نهاد جوان را یکی از دغدغه‎‎های جوانان استان از سال‎‎های آغازین فعالیت سمن‎‎های جوانان در استان یزد ذکر و از این که به همت اداره کل ورزش و جوانان اولین خانه جوان استان یزد راه‎‎اندازی شده است، ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: استانداری یزد نیز در تلاش برای فراهم کردن مکان و ماوایی برای تشکل‎‎های استان اعم از تشکل‎‎های سیاسی و احزاب و همچنین سازمان‎‎های مردم نهاد است تا عکده مشکل بسیاری از تشکل‎‎های استان که داشتن مکانی برای استقرار است، مرتفع شود.

طالبی اظهار امیدواری کرد که با مجموعه فعالیت‎‎های استانداری و اداره کل ورزش و جوانان در رابطه با حمایت از سازمان‎‎های مردم نهاد استان شاهد مشارکت مردم استان در سمن‎‎ها و پویایی بیشتر جامعه یزد در رابطه با فعالیت‌‌ در این سازمان‎‎ها و تشکل‎‎های مردمی باشیم.

"مسعود شریعتی" مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این آیین افتتاح به عدم توجه به موضوع جوانان و سازمان‌‌های مردم نهاد در دولت گذشته، از افزایش سمن‎‎های جوانان استان از حدود 15 مورد در ابتدای کار دولت تدبیر و امید به بیش از 44 سمن در حال حاضر خبر داد.

وی شکل‎‎گیری این سمن‎‎ها را ناشی از سیاست‎‎های دولت تدبیر و امید در رابطه با جوانان و همچنین حمایت‌‌های همه جانبه مسئولان استان خواند و گفت: خوشبختانه سمن‎‎های جوانان استان در تمام شهرستان‎‎ها و حوزه‎‎های مختلف فعالیت می‎‎کنند و بعضاً در برخی شهرستانها با اندک بودجه، اقداماتی بزرگی را در سطح کشور رقم می‎‎زنند.

شریعتی در بخش دیگری از سخنانش از انجام بسیاری از فعالیت‎‎ها و برنامه‎‎های حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان توسط سمن‎‎های جوانان در راستای برون سپاری فعالیت‎‎های این دستگاه دولتی خبر داد.

به گفته‎‎ی وی، مهمترین مشکل سمن‎‎های جوانان استان تاکنون کمبود فضای فیزیکی برای استقرار و فعالیت‎‎های آن بود که با راه‎‎اندازی این سمن‎‎سرا، مامن و پایگاه مناسبی برای فعالیت آنها مهیا شد.

این مسئول در پایان نیز ابراز امیدواری کرد با برنامه‎‎های خوب وزار ورزش و جوانان و رفع مشکلات اقتصادی دولت شاهد فعالیت بیشتر جوانان باشیم و کارهای بزرگی از سوی جوانان استان در این خانه جرقه‎‎ زده شود و در سطح کشور بدرخشد.

گفتنی است؛ در این مراسم که "علی غیاثی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، طوبی مازارزاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان  نیز در آن حضور داشت، از اصغر نصیرالحسینی خیر جوان باور و جوان یاور که بخشی از هزینه خرید خانه تاریخی برای راه اندازی خانه جوان را برعهده گرفته بود ، با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا