دکتر نوبخت بلافاصله پس از ورود به شهر یزد وارد ساختمان استانداری یزد شد و در حال حاظر در نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد شرکت کرده است .

 خبرنگار یزدفردا:استاندار یزد در این نشست ضمن خوشآمد گویی به نوبخت و حاظرین و تبریک هفته دولت گفت: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باید عرض کنم خوشبختانه با ابلاغ سیاست های بیست و چهار گانه مقام معظم رهبری کار را شروع کرده ایم و جلسات توجیهی با مدیران و دانشگاهیان داشته ایم و توانستیم یک ذهنیت مشترک در بین همه از اقتصاد مقاومتی به وجود بیاوریم ، در شهرستان ها هم این کار انجام شده است

وی در ادامه گفت : در بحث گفتمان سازی همه کمک کردند و کار پیش رفت از طریق ائمه محترم جمعه بحث اقتصاد مقاومتی از تریبون نماز جمعه هم مردم با اقتصاد مقاومتی آشنا شده اند .

میرمحمدی در ادامه گفت : تا کنون بیست هشت جلسه در کار گروه اصلی داشته ایم و چیزی بالغ بر چهارصد جلسه در کمیسیون ها شکل گرفته است و تا کنون هفت هزار و هشتصد میلیارد ریال تسهیلات به واحد های تولیدی داده شده است و چیزی در حدود سیصد و ده طرح عمرانی مشخص شده تا علاقه مندان به سرمایه گذاری بیایند و کار کنند

استاندار یزد در ادامه گفت : جا دارد از سیستم قضایی استان ، از بسیج و سپاه تشکر ویژه داشته باشیم که با همکاری نیروی انتظامی برخورد خوبی با موضوع کالای قاچاق شکل گرفته است . جلسات متعددی با اصناف هم داشته ایم که راه کار ها را بررسی کرده ایم .

وی ادامه داد : با مدیران عامل بانک ها جلساتی را داشته ایم که قرار شد روند ارائه تسهیلات سرعت بگیرد و تا کنون هم بانک ها بسیار کمک کرده اند .مرکز خدمات سرمایه گذاری را در استان راه اندازی کرده ایم و با کمک این مرکز بولتن فرصت های سرمایه گذاری در استان آمده شده است که در دو حالت انگلیسی و فارسی ارائه شد تا با همکاری سفارت خانه ها سرمایه گذار خارجی هم با این فرصت اشنا شود .

وی در ادامه افزود صادرات وزنی در استان در طی سال گذشته چهار درصد رشد داشته است که این نشان از رشد است و تا امروز چیزی در حدود سیزده درصد حمل و نقل کاشی در استان افزایش یافته است.

با مصوبه مجلس هم امروز خبر بسیار خوبی رسید که با حمایت مجلس محترم و تلاش دولت در شرایط مطلوبی قرار خواهیم گرفت .

میر محمدی گفت : ما در هفته دولت سه هزار شغل جدید ایجاد خواهیم کرد و گفتنی است فقط دویست و نود وشش نفر به آمار بیمه بیکاری ما اضفه شده است و این نشان از پویایی شرایط اشتغال در استان است . اقداماتی که ما در طرح های عمرانی انجام داده ایم که سیصد و سی شش طرح دولتی و سیزده طرح بخش خصوصی در هفته دولت بهرهبرداری شده است ، ما یازده طرح جدید در زمینه مخابرات را بهره برداری کرده ایم .

وی در ادامه گفت : امروز از یونسکو مهمانی داشتیم که می گفت : (( من در استان شما هماهنگی را بین مسئولین دیدم که هیچ کجا ندیده بودم )) در انتها هم از اقای حسن زاده قاری محترم قرآن که تلاوت بسیار خوبی داشتند تشکر می کنم  

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا