نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت ارائه طرح اشتغالزایی به جوانان از سوی ادارات گفت: توسعه واحدهای تولیدی کوچک لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 

 

آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردهای که باید در زمینه اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد بحث  واحدهای تولیدی خرد و کوچک است.

وی ادامه داد: حمایت از واحدهای تولید خرد و کوچک علاوه بر اینکه نسبت به واحدهای صنعتی بزرگ سرمایه کمتری نیاز دارد، اشتغالزایی بهتری را هم به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در رابطه با اشتغال باید به‌صورت ویژه به آن توجه کرد موضوع بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان است.

آیت الله ناصری گفت: جوانان ما پس از تحصیل نیاز به اشتغال دارند ولی عمده مشکلی که آنها با آن روبه‌رو هستند این است که نمی‌دانند به چه کاری باید رو بیاورند و چه اشتغالی را انجام دهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: گاهی مواقع دیده می‌شود که مثلا فلان جوان به فکر ایجاد اشتغالی در کویر یا در هر شرایط دیگری افتاده و الان بیشتر جوانان از خلاقیت و نوآوری در ایجاد اشتغال بهره‌ زیادی ندارند.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما الان نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند و وقت آنها به سرگردانی بین ادارات برای پیدا کردن شغل می‌گذرد، افزود: اگر یک برنامه‌ریزی داشته باشیم که این جوانان را به کاری که باید انجام دهند هدایت کنیم، به سرگردانی و بیکاری آنها پایان می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید تمامی ارگان‌های مرتبط با ایجاد اشتغال دست به دست هم داده و یکسری از فعالیتها و کارهای اقتصادی و تولیدی را برای جوانان تعریف کنند و در اختیار آنها قرار دهند.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: به جای اینکه ما بگوییم مردم طرح خود را ارائه کنند تا از آنها حمایت شوند، ما باید به آنها طرح ارائه کنیم و اگر فن و تخصص لازم را دارند شروع به کار کنند اگر هم تخصص ندارند به آنها آموزشهای لازم را ارائه دهیم و اگر این کار را انجام دهیم، احتمال اینکه کسی در جامعه پیدا شود که با مشکل بیکاری روبه‌رو باشد واقعا بعید به نظر می‌رسد و می‌توانیم به این صورت مشکل و معضل اشتغال را برطرف کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا