سرپرست جمعیت هلال احمر استان در سفر یک روزه خود به شهرستان اردکان بر ضرورت توجه به بخش سلامت استان تاکید کرد.

 بر ضرورت راه‌اندازی بخش‌های درمانی در استان و تعامل دستگاه‌های اجرایی با جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در بخش سلامت تدبیر جدی صورت گیرد، ادامه داد: انجام کارهای فرهنگی و آموزشی در جمعیت هلال احمر استان به صورت جدی در حال پیگیری است و این جمعیت  برنامه‌‌های متنوعی را برای تحقق این مهم تدوین کرده و در حال اجرا است.

امام جمعه اردکان هم در این مراسم برنامه ریزی بسیار خوب جمعیت هلال احمر استان به ویژه در حوزه جذب جوانان برای طرح های متفاوت و ایجاد پایگاه های امداد و نجات برون شهری را تحسین کرد.

حجت الاسلام شاکر، با بیان اینکه عملکرد جمعیت هلال احمر اردکان قابل تقدیر است، افزود: خدمت به مردم یکی از کارهای شایسته اعضای جمعیت هلال احمر استان و شهرستان است.

وی بر ضرورت همراهی و همکاری مسئولان استان و شهرستان برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مشترک  با جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد.

دیدار با شهردار اردکان

سرپرست جمعیت هلال احمر استان در ادامه حضور خود در شهرستان اردکان با «بهروز شهابی‌زاده» شهردار اردکان به گفت‌وگو نشست.

احدپور با تقدیر و تشکر از ارائه خدماتی که شهرداری به هلال احمر ارائه کرده و خواهد کرد، ادامه داد: اقدامات شهرداری در پیشبرد طرح شهید صحرایی قابل تقدیر است و اظهار امیدواری کرد این طرح به زودی تکمیل شده و مورد بهره برداری شهروندان اردکانی قرار گیرد.

شهابی‌زاد در این دیدار از خدمات جمعیت هلال احمر استان و شهرستان در پایگاه‌های امدادی برون شهری تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری اردکان یار و همراه همیشگی هلال احمر شهرستان تلقی می‌شود، ادامه داد: لازم است که همکاری‌های شهرداری و جمعیت هلال احمر استان و شهرستان با شهرداری اردکان  در تمام زمینه‌ها تقویت شود.

این مسئول با اشاره به ساخت مجتمع فرهنگی در پروژه شهید صحرایی در این شهر، از پیشرفت مطلوب این طرح از سوی شهرداری خبرداد.

دیدار با فرماندار اردکان

سرپرست جمعیت هلال احمر استان در ادامه این سفر یک روزه همچنین با «هادی مقیمی» فرماندار اردکان دیدار کرد و افزود: می‌توان با تعامل و هماهنگی جمعیت هلال احمر و مسئولان شهرستان پایگاه‌های امداد و نجات را احداث کرد وجمعیت هلال احمر هم تجهیزات و نیروی انسانی آن را تامین کند.

وی همچنین درباره راه‌اندازی داروخانه در جمعیت هلال احمر و ایجاد انبار دارویی با توجه به مرکزیت استان یزد در کشور ارائه کرد.

فرماندار اردکان هم در این دیدار، در خصوص پروژه شهید صحرایی و کمک فرمانداری در راه اندازی و بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه و راه اندازی مرکز تصویربرداری  هلال احمر با توجه به اینکه بزرگترین موسسه غیر انتفاعی دنیا است، توضیحاتی ارائه کرد.

مقیمی خواستار پررنگ تر شدن نقش جمعیت هلال احمر استان برای پیشبرد این طرح‌ها تاکید کرد و افزود:  باید نقش آن پررنگ تر شود و باید برنامه ریزی خوبی شود تا مردم از آموزش هایی که هلال احمر می دهد استفاده نمایند و  برنامه هایی جهت جذب اعضای داوطلب در دست اقدام باشد.

وی ادامه داد: شهرستان اردکان یک سوم مساحت استان را در بر می دارد ، باعث شده بیش ترین آمار حوادث جاده ای و نیز بیش ترین تعداد پایگاه امداد جاده ای در اردکان استقرار یابند.
وی با اشاره به رشد اقتصادی این شهرستان، گفت: لازم است که با توجه به توسعه این شهرستان، برای توزیع تجهیزات امدادی و تخصیص نیروی انسانی و همچنین راه‌اندازی پایگاه‌های امدادی به صورت ویژه به شهرستان اردکان رسیدگی شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان در پایان حضور خود در شهرستان اردکان با اعضای شورای اجرایی هلال احمر شهرستان اردکان و پرسنل جمعیت هلال احمر دیدار کرد و با شنیدن مشکلات آنها، مصوباتی را برای رفع نیازهای و مشکلات آنها مصوب کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا