به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ جلسه معرفي اعضاي كانون بافق شناسي شهرستان با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعي از مسئولان و فرهيختگان محلي در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين نشست هدف از تشكيل كانون بافق شناسي را حفاظت از هر آنچه كه به عنوان دستاوردهاي ارزشمند از گذشته تا كنون به يادگارمانده است عنوان كرد و گفت : كانون بافق شناسي به منزله ارج نهادن به كساني كه در زمينه هاي گوناگون از ديرباز در راستاي توسعه كمي و كيفي شهرستان بافق كوشيده اند و مي كوشند تا آثاري به يادگار بماند تشكيل مي شود.

سيد مهدي طلائي مقدم افزود : به منظور پاسداري از ارزش ها و آثار بجا مانده از گذشته گنجينه اي از اطلاعات ، اسناد ، كتب ، عكس ، فيلم و .... كه پاسخگوي دانش پژوهان و بافق شناسان باشد تشكيل خواهد شد.

وي شناسايي استعدادها و توانمنديهاي هنروران و صاحبان حرفه هاي مختلف كه امروزه در حال منسوخ شدن است را يكي ديگر از برنامه ها و اهداف كانون بافق شناسي عنوان كرد و گفت : حمايت از صنايع دستي ، برگزاري همايش هاي مختلف به منظور شناسايي بافق و مفاخر آن ، معرفي جاذبه هاي بوم گردي ، طبيعت گردي و گردشگري شهرستان به ساير نقاط كشور از جمله اهداف كانون بافق شناسسي مي باشد.

در ادامه اين نشست دبير كانون بافق شناسي به موضوعات كلي كانون ، روش اجرا و اركان كانون اشاره كرد.

خاطر نشان مي شود در اين نشست پس از معرفي اعضاي هيات موسس ، اساسنامه كانون بافق شناسي كه در دو فصل مشتمل بر 19 ماده مي باشد براي اعضا، قرائت و به تصويب رسيد.

گفتني است در پايان پس از بحث و تبادل نظر بين اعضا، موارد ذيل به تصويب رسيد:

-         مقرر شد موزه مردم شناسي در بافق با رعايت ضوابط امنيتي و ساختماني ايجاد شود

-         خانه هنرمندان شهرستان در جوار ساختمان مهمانسراي فرمانداري ساخته شود

-         پيگيري و ساخت يابود و مقبره شاعر شهرستان وحشي بافقي در يزد

-         بازديد اعضا از مقبره مشاهير بانام بافق در يزد

-         پيگيري طراحي ساختمان موزه و شناسايي مكان مناسب براي احداث موزه










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا