یزدفردا:وزیر نفت با بیان این که تعداد افرادی که در صنعت نفت حقوق‌شان بر اساس مصوبه هیئت وزیران محدود شده است به زحمت به ۱۲۰ نفر می‌رسد، میزان حقوق دریافتی خود را حدود ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نیز بر اساس مصوبه دولت قرار است کاهش پیدا کند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نفت، بیژن زنگنه درباره فیش‌های حقوقی کارکنان صنعت نفت و کاهش سطح حقوق‌هاي آنها اظهار داشت: نمی‌خواهیم سطح حقوق کسی را پایین بیاوریم اما یک سقف حقوقی از سوی دولت برای حقوق‌هایی که فکر می‌کردند زیاد است، ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این سقف در مناطق نفت‌خیز جنوب کشور و تهران به‌صورت متفاوت تعیین شده است، یادآور شد: سقف خالص دریافتی تصویب شده برای تهران 19 میلیون تومان است که این رقم برای جنوب 24 میلیون و 700 هزار تومان یعنی 30 درصد بیشتر است.

زنگنه با بیان اینکه بر اساس این مصوبه، بخشنامه‌ای به مدیران چهار شرکت اصلی تابعه وزارت نفت ابلاغ شد تا حقوق‌های تیر ماه به‌صورت موقت بر اساس این مصوبه پرداخت شود، تصریح کرد: البته باید عنوان کنم تعداد افرادی که حقوق‌شان در نفت محدود شده است به زحمت به 120 نفر می‌رسد و نمی‌دانم حقوق‌های بالایی که بعضی‌ها عنوان می‌کنند در نفت پرداخت می‌شود، از کجا می‌آورند.

در بخشنامه وزیر نفت در این زمینه آمده است: نظر به این که محتمل است مصوبه قانونی در خصوص تعیین سقف پرداخت حقوق و مزایای ماهانه به مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی و عمومی با اندکی تاخیر در این ماه ابلاغ شود. لذا سقف‌های زیر به صورت موقت و علی‌الحساب جهت مراعات در پرداخت‌های تیر ماه ابلاغ می‌شود که البته پس از دریافت مصوبه قانونی یاد شده در ماه مرداد بر اساس مصوبه نهایی اعمال خواهد شد.

وزیر نفت در ادامه این گفتگو افزود: نزدیک 70 درصد از 120 نفری که حقوق آنها محدود شده همکارانی هستند که دارای شرایط ویژه از جمله جانبازی هستند.

زنگنه درباره میزان حقوق دریافتی خود نيز گفت: حدود 10 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنم که قرار است از این مقدار نیز کاسته شود.

بر اساس مصوبه دولت مقرر شده است، كليه مقام‌های سیاسی از جمله روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، وزرا، نمایندگان، شورای نگهبان، معاونان رئیس جمهور و مقام‌های همتراز زیر 10 میلیون تومان حقوق بگیرند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، 24 خرداد ماه مصوبه هیئت وزیران درباره تعیین ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، قضات و شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و ... را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا